חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים חברה להשכרת רכב? 

הערכות מדברות על מעל 2 מיליון רכבים הנוסעים כל יום בכבישי ישראל. מתוכם, מעל 200 אלף רכבים הם מציי הליסינג השונים. בישראל קיימות מספר חברות השכרה מובילות והן שלמה סיקסט, הרץ, אוויס, אלבר ואלדן. שאר החברות המוכרות הן קטנות ואזוריות. בעקבות רגולציה כבדה ענף הליסינג בישראל נמצא בסיכון גבוה יחסית. אבל עם כל זה, הקמת חברה להשכרת רכבים היא אפשרית ובעלת פוטנציאל לרווח גדול במיוחד.כל מה שרציתם לדעת בנושא, נמצא כאן. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מי קהל היעד? 

חברת השכרה פונה לקהל הרחב, לרוב הישראלים יש רישיון ומעל ל- 70% מבתי האב בישראל הם גם בעלי רכב. חברות השכרה נותנות שירות לאזרחים בעלי רישיון, תיירים בעלי רישיון וחברות ענק המגיעות להסכמים עם החברות כדי לתגמל את עובדיהם ברכבים. חברות ביטוח שונות מציעות מימון השכרת רכב במקרה בו יש צורך ברכב חלופי. השכרת רכב היא תחום מבוקש ונצרך.

מהם השלבים להקמת חברה להשכרת רכב? 

הקמת חברה להשכרת רכבים
  • רישיון חברה – חברה להשכרת רכב, חייבת להיות בעלת רישיון ייעודי. קחו בחשבון שהנפקת הרישיון גוררת עמה עלויות גבוהות. הרגולציה גם היא כבדה אבל בליווי יועץ עסקי מומחה, תעברו את זה בקלות.
  • פתיחת חברה – כדי להתחיל לעבוד כחברה, עליכם להגיש מסמכים לרישום חברה, בליווי עו"ד, הצהרות בעלי החברה ועוד.
  • בניית אפליקציה – כדי לעבוד עם תיירים או כאלה המגיעים מחו"ל, משתלם במיוחד לבנות אפליקציה ייעודית שתעזור לכם להתנהל מול הלקוחות בצורה חלקה ושוטפת. דרך האפליקציה תחסכו כוח אדם ואי הבנות נפוצות.
  • עריכת סקר שוק – בררו על חברות השכרת רכב בארץ ובעולם, בדקו איך הן מתנהלות ומה גורם ללקוחות לתעדף אותם דווקא, על פני חברות השכרת רכב שונות. עריכת סקר שוק יכולה לעזור לכם בקבלת החלטות גורליות לגבי העסק שלכם.
  • בדיקת יכולת והיתכנות כלכלית – זה הבסיס ועושים זאת כבר בשלבים הראשוניים. הרי כדי להקים חברה להשכרת רכבים, יש צורך לגייס הון רב. לכן, חשוב מאוד לפני שמתחילים להשקיע בהקמת החברה, לוודא שיש מקור לגיוס המימון ולכיסוי ההשקעה. כדי לבצע את הבדיקה הזו, יש לגשת ליועץ עסקי המתמחה בתחום הקמת עסקים לבניית תוכנית עסקית מקיפה להקמת העסק. רק לאחר שיש מימון ניתן לרכוש את צי הרכבים ולדאוג לשטח מסודר לעסק בסדר גודל זה.
  • סגירה עם חברה לתדלוקי שטח – כדי לשפר את ההתנהלות בשטח ולהוזיל את עלויות ניהול חברה של השכרת רכב, כדאי מאוד שתיעזרו בחברה לתדלוקי שטח כמו גט פיול. במקום לשנע את הרכבים לתדלוק ולבזבז על כך זמן וכסף, תוכלו לקבל שירות תדלוק עד לצי הרכבים שלכם.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מחפשים יועץ עסקי לליווי הקמת חברה להשכרת רכב? 

הגעתם למקום הנכון. אצלינו תיפגשו עם יועצים עסקיים מומחים בתחומם. מוזמנים להכיר את מומחי המפתח ללווי והקמת עסקים שכבר הובילו מאות עסקים בהצלחה רבה להצלחתם. גם אתם יכולים להצליח בגדול!

איך בונים תוכנית עסקית לחברה להשכרת רכב?

חברת השכרת רכב היא עסק שמשכיר רכבים ללקוחות לפרק זמן מוגדר. הרכבים הם בדרך כלל בבעלות החברה, אשר מחזיקה צי מכוניות למטרה זו. החברה פועלת באמצעות השכרת רכבים ללקוחות לשימוש אישי או עסקי, לפי שעה, יום, שבוע או חודש.

 

חברות השכרת רכב מציעות מגוון רכבים לבחירה כמו מכוניות חסכוניות, רכבי יוקרה ורכבי שטח. לקוחות יכולים לשכור רכב לפרק זמן מסוים ויש להם אפשרות להאריך את תקופת ההשכרה במידת הצורך.

תוכנית עסקית לחברה להשכרת רכב

תקציר מנהלים: סקירה קצרה של עסקי השכרת הרכב, כולל המטרות של החברה, שוק היעד והכספים החזויים.

 

ניתוח שוק: ערכו מחקר על תעשיית השכרת הרכב, כולל מגמות שוק וציינו פער בשוק שבו החברה שלך יכולה להשתלב.

 

הצעות שירות: תארו את סוגי הרכבים ושירותי ההשכרה שהחברה תציע, כגון השכרה לפי שעה, יומית, שבועית וחודשית, שירותי איסוף.

 

שיווק ומכירות: פירוט אסטרטגיות השיווק והמכירות של החברה, כולל פרסום מקוון ולא מקוון, שותפויות ועוד.

 

תפעול: ציינו את התהליכים התפעוליים של החברה, לרבות אחזקת רכב, ניהול מלאי ושירות לקוחות.

 

תחזיות פיננסיות: ציינו דוחות כספיים צפויים, לרבות דוח רווח והפסד, מאזן ודוח תזרים מזומנים.

 

צוות ניהול: הציגו את צוות הניהול, כולל ניסיונם וכישוריהם.

 

מבנה משפטי: קבעו את המבנה המשפטי של החברה, כגון בעלות יחידה, שותפות או תאגיד.

 

דרישות מימון: תארו את דרישות המימון של החברה, כגון הלוואות, השקעות או מענקים.


מסקנה: סכמו את עיקרי התוכנית העסקית ואת פוטנציאל הצמיחה של חברת השכרת הרכב.

דוגמא לתוכנית עסקית לחברה להשכרת רכב

תקציר מנהלים

חברתינו היא חברת השכרת רכב חדשה שתציע מגוון רכבים להשכרה לפי שעה, יומית, שבועית וחודשית. המשימה שלנו היא לספק רכבים איכותיים ואמינים ושירות לקוחות יוצא דופן כדי להפוך את תהליך ההשכרה לקל ונוח ככל האפשר. קהל היעד שלנו הם אנשים פרטיים ועסקים הזקוקים לרכב לשימוש אישי או מקצועי. אנו נבדיל את עצמנו מהמתחרים על ידי הצעת שירותי איסוף.

 

ניתוח שוק

שוק השכרת הרכב הוא תחרותי ביותר, עם מתחרים חזקים. עם זאת, עדיין יש מקום למצטרפים חדשים עם הצעות ייחודיות ומחויבות לשביעות רצון הלקוחות. מחקרי השוק שלנו מצביעים על כך שיש ביקוש הולך וגובר להשכרת רכב באזור היעד שלנו, במיוחד בקרב אנשי מקצוע צעירים ובעלי עסקים קטנים.

 

הצעות שירות

החברה תציע צי רכבים החל ממכוניות חסכוניות ועד רכבי יוקרה ורכבי שטח. לקוחות יכולים לבחור בין תקופות שכירות לפי שעה, יומית, שבועית או חודשית, עם אפשרות להאריך את ההשכרה במידת הצורך. אנו נציע גם שירותי משלוח ואיסוף לנוחות נוספת.

 

שיווק ומכירות

אנו נשתמש באסטרטגיית שיווק שהיא כוללת פרסום מקוון, שיווק בדוא"ל ושותפויות עם בתי מלון ועסקים מקומיים. כמו כן, נציע הנחות ומבצעים מיוחדים.

 

פעולות

הרכבים שלנו יטופלו על ידי צוות תחזוקה מנוסים כדי להבטיח שהם במצב מעולה עבור השוכרים. ניהול המלאי יטופל באמצעות מערכת תוכנה למעקב אחר רכבים(איתוראן), תקופות השכרה ועוד. שירות לקוחות יהיה בראש סדר העדיפויות, והצוות שלנו יוכשר לספק חווית השכרה חיובית לכל הלקוחות.

 

תחזיות פיננסיות

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

צוות ניהול

לצוות ההנהלה ניסיון רב בענף השכרת הרכב. המנכ"ל שלנו עבד בחברת השכרת רכב מובילה למעלה מ-10 שנים.

 

דרישות מימון

אנו נבקש הלוואה שתשמש לרכישת רכבים, שיווק, הוצאות תפעול ועוד. המימון יובטח באמצעות שילוב של הלוואות והשקעות.

 

סיכום

החברה עומדת להפוך למתחרה מובילה בשוק השכרת הרכב, המציעה רכבים ברמה גבוהה, שירות לקוחות יוצא דופן, ומחויבות לנוחות ולשביעות רצון הלקוחות. עם צוות ניהול חזק, שוק יעד מוגדר היטב ואסטרטגיה עסקית ברורה, אנו בטוחים ביכולתנו להשיג הצלחה וצמיחה בשנים הקרובות.

פניה מהירה: