חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים גן ילדים?

שוק גני ילדים הינו שוק גדול ומתפתח. מדינת ישראל היא מדינה עם ילודה משופעת. למשפחה ממוצעת כמעט 3.3 ילדים. ולמעלה מ 200 אלף ילדים חדשים מצטרפים לעולם כל שנה. המדינה קבעה כי מעל גיל 3 חוק חינוך חובה וחינם. כך שכאשר אנחנו מדברים על פתיחת גן ילדים, אנחנו מדברים על השוק של מגיל 0 עד גיל 3. מה הרגולציה? אילו חסמים קיימים? מה הערך המוסף שלכם? על כל אלו אנחנו נדבר.

אילו חסמי כניסה קיימים בפתיחת גן ילדים?

לאחר מקרים רבים של התעללות וסיפורי זוועות של מטפלות וגננות חסרות אחריות, מדינת ישראל חוקקה חוקים שונים בהם תדרשו לעמוד. רק כך תוכלו לפתוח גן ילדים:
1. אחד מחסמי כניסה הגבוהים ביותר הוא, רישיון עסק. לא כל אחד יכול לפתוח פעוטון. אתם חייבים לעבור הכשרה מסוימת, לימודים מתאימים וכו. (פחות מ 6 ילדים לא ייחשב לפעוטון)
שאלה צדדית, האם כדאי להתקין מצלמות כדי לפרסם את עצמכם כאחראיים ואמינים? אנשים מחפשים שקיפות. לכן התשובה תהיה, כן. כולם ישמחו לראות את מה שקורה בפנים באמת בפועל. אבל זה כבר מבחינה שיווקית. אתם לא חייבים להתקין מצלמות אבל זה כן יכול להוות ערך מוסך שיגרה הורים לשלוח דווקא אליכם את עוללם היקר.
2. לוקיישן. מקום. המקום חייב להיות מאושר על ידי המועצה האזורית.שיכיל מטבחון, מרחב מחיה וכו. חשוב לבנות תוכנית אדריכלית מותאמת על פי חוק.
3. תוכנית אדריכלית. תדרשו לפנות לאדריכל מנוסה שיבנה עבורכם תוכנית אדריכלית לפי דרישות החוק. אחרת, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם דירה לא מתאימה לתקנים.
4. עלויות. ערכו חישוב מדוקדק עלות השיפוץ של המקום. השקעה פנימית, מזרונים, מטבחון, משחקים וכו. על פי התקן. אוכל, לכמה עובדים אתם נדרשים אולי צוות גודל יותר וכו.

מי קהל היעד שלכם?


חשוב שתערכו סקר ותבדקו את הביקוש במקום בו אתם גרים. כמה כסף מקובל לדרוש וכו.

חשוב מאוד למתג את העסק שלכם!
ככל שתמתגו את עצמכם יותר, תהיו מבוקשים יותר. ככל שיהיה לכם ערך נוסף, תהיו מיוחדים יותר ואנשים יחפשו דווקא אתכם. אישה חמימה מאוד אנשים מפקידים בידכם את הדבר היקר ביותר בעולם, ככל שתהיו מקצועיים, מוצלחים ומיוחדים בתחום, הורים יחפשו לשלוח את הילד שלהם דווקא אליהם.

טיפ חשוב!
לא כל מה שנוצץ זהב. בנו תוכנית עסקית כדי שתדעו שאכן שווה לפתוח את הפעוטון.

אנחנו בקבוצת המפתח נשמח לעזור לכם ללוות אתכם בכל התהליך של פתיחת גן ילדים. כולל עלויות, ננחנו גם חברה שיכולה לגייס לכם משאבים להון עצמי ולכיסוי העסק בעזרת קרנות וחברות אשראי שונות. אם זה עסק ראשון שלכם, אתם ודאי חייבים לפנות לייעוץ עסקי. אתנו פוטנציאל ההצלחה שלכם הרבה יותר גבוה. כך שאתם באמת מוזמנים

מתכננים לפתוח גן ילדים? לפני שאתם ניגשים לפרויקט הזה, חשוב שתכירו את התחום היטב על כל המאפיינים שלו, ביניהם מאפייני השוק, מתחרים, גובה שכר הלימוד שאתם יכולים לגבות ועוד. הבאנו לפניכם כאן  את כל המידע שאתם צריכים בשביל לפתוח גן ילדים פרטי בארץ. בהצלחה.

אלו סוגי גני ילדים קיימים:

  1. גני ילדים פרטיים הנמצאים בפיקוח משרד החינוך הפועלים בין השעות 8:00 ל-13:30. ישנם גנים המספקים גם שירות של צהרון כהמשך לגן עד השעה 16:00.
  2. מעונות פרטיים/ בבעלות ארגונים שונים הפועלים בין השעות 8:00 ל-16:00.  

 

שנת לימודים בגן פרטי היא בין החודשים יולי עד ספטמבר. קיבלתם בסה"כ 11 חודשי לימוד. ישנם גנים המקיימים קייטנה בחודש יולי – אוגוסט, על כך תוכלו לגבות תשלום נפרד.

גן ילדים

מתי משרד החינוך מפקח על גנים פרטיים?

כשהגן מכיל מעל 10 ילדים בגילאי שלוש, יש לפעול על פי הוראות משרד החינוך הקובעים את תנאי העבודה והתזונה של הילדים, תוכן הלימודים, גובה שכר לימוד מלבד שעות אחה"צ.

מיהו קהל היעד לגן ילדים פרטי?

טווח הגילאים המאפיינים ילדים בגן הוא 0-6 שנים.

הלקוחות של גנים פרטיים יהיו לרוב הורים לילדים בטווח גילאים זה במצבים הבאים:

  1. מיקום – הורים הגרים במיקום הקרוב לגן.
  2. תעסוקה – הורים עובדים. לרוב יעדיפו גן עד השעה 16:00.
  3. אידיאולוגיה – הורים התואמים את סוג הדת או אופי החינוך המועבר בגן.
  4. גובה ההכנסה – הורים שמרוויחים טוב לרוב יבחרו בגן פרטי.
  5. גן הממוקם קרוב או בתוך מבנה המעסיק עובדים רבים – ישנם חברות גדולות המעסיקות עובדים ומספקים שירות גני ילדים לעובדים בתוך מבנה העבודה או במיקום קרוב אליו,   בסבסוד המעסיק. באופן כזה הורים רבים יבחרו בנוחות שהגן מספק להם.  

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מי יכולים להיות המתחרים שלכם?

כל גן פרטי אחר הממוקם בקרבת הגן שלכם יכול להיות מתחרה פוטניציאלי לעסק שלכם. זה כולל גנים עירוניים, משפחתונים, מעונות ומטפלות.

לכל אחד מהם יש את המאפיינים שלו המתאימים לצרכים האינדיבידואליים של קהל היעד שלו. לדוגמא: גן ילדים פרטי מאפשר יותר התגמשות בפעילות הגן מבחינת שעות, סוג האוכל מספר הילדים וכדומה. לעומת זאת, גנים פרטיים יקרים יותר מגנים עירוניים המסובסדים בידי גורמים שונים. התחרות הגבוהה ביותר תהיה עם גנים פרטיים, כיון שהם היחידים העונים על הצרכים הדומים שמספק הגן שלכם. יתר סוגי הגנים עונים על צרכים אחרים.

עם אלו סוגי ספקים תצטרכו לעבוד?

  1. ספקים המוכרים ריהוט לגני ילדים.
  2. ספקים המוכרים תזונה ומוצרי היגיינה לילדים בגן.
  3. ספקים המוכרים משחקים לגנים ומוצרים דידקטיים.

שימו לב, בחלק מספקי החפצים לגן תוכלו לבצע הזמנה ולקבל אותם בשירות משלוח עד הגן.

כיצד תוכלו לפרסם את הגן שלכם?

  • בדלו את הגן שלכם משאר הגנים באמצעות יתרון ייחודי – גן לציבור מסוים, גן בשפה מסוימת, גן המספק ארוחות מבושלות, גן במיקום נוח ונגיש וכדומה.
  • פרסומות בעיתונים, בניינים וכדומה.
  • שווקו את עצמכם בכל מיני קבוצות מאורגנות כגון: אסיפות הורים מאורגנות, כנסים ודומה.
  • עשו רושם טוב בעת הרשמה לגן – לרוב ההורים באים לבדוק את הגן לפני שהם רושמים את הילדים. רושם טוב מצד הגננות, מבנה הגן ונקיונו, סוג ורמת הציוד והמשחקים בגן.
  • הקימו את הגן במקום שיש מחסור בגנים – בסביבה שיש ילדים רבים ואין מספיק גנים.
  • חזקו את השם הטוב שלכם – עשו עבודה טובה. לרוב ילדים מגיעים בעקבות המלצות, אחים שהיו כבר בגן וכדומה. 
  • בנו אתר לגן – כיום ניתן לבנות אתרים בעלות נמוכה. אתר יכול לשמש לכם כדרך נוספת להכנסת לקוחות.
  • הציעו מחיר טוב – אל תבקשו מחיר גבוה יותר מהמקובל. מחיר הגן מהווה שיקול משמעותי אצל הורים רבים.

 

האמצעי השיווקי הרביעי הוא הכי חזק מכולם. ברגע שאתם מוכרים בציבור כעושים את עבודתכם טוב, אנשים נהנים מאופן החינוך, הלימודים ומכל מה שאתם מקנים לילדים בגן, כבר לא תצטרכו לעבוד לפרסומת. הביקוש ילך ויגדל וההורים כבר יבואו מעצמם. 

מהם הקשיים המלווים פתיחת גן פרטי במסגרת משרד החינוך?

  1. גיוס מימון מתאים עבור הציוד הדרוש לגן בהתאם לדרישות משרד החינוך.
  2. גן פרטי במסגרת משרד החינוך מצריך רישיון. יש להפעיל את הגן בהתאם לנהלי משרד החינוך.

באילו קריטריונים צריכים לעמוד מפעילי הגן והגן עצמו?

  1. גנים לילדים בגילאי 15 חודשים עד שנתיים, עד 24 ילדים בכיתה –  חובה גננת אחת לפחות בעלת תואר ראשון בחינוך או תעודה בחינוך לאחר שעברה הכשרה לימודית לתעודה. פלוס שתי מטפלות. כך שיצא מטפלת אחת עבור כל 8 ילדים.
  2. גנים לילדים בני 3-4, עד 35 ילדים בכיתה – חובה גננת אחת עם תעודה בחינוך, פלוס סייעת אחת. מעל 35 ילדים יש צורך בסייעת נוספת. כלומר, לכל 12 ילדים עובדת אחת.
  3. שטח הגן חייב להכיל 1.25 מ"ר עבור כל ילד. מחסן, שירותים ומטבח לא נחשבים.
  4. שטח החצר חייב להכיל 2 מ"ר עבור כל ילד.
  5. משרד החינוך מפקח על תוכן הלימודים בגן.
  6. כל החפצים בגן צריכים לעמוד בתקנים של משרד החינוך. 
  7. ניתן לשמש מבנה אחד עבור מספר גנים בהתאם לתנאי משרד החינוך.

 

את הלימודים לתעודה בחינוך ניתן לעבור בסמינרים ומכללות המכשירים תלמידות לגננות. לאחר הסמינר ניתן להמשיך לימודים לקבלת תואר ראשון בחינוך.

מהו הציוד הדרוש לגן ילדים פרטי?

חפצים שהם חובה על פי תקנות משרד החינוך: ארון עזרה ראשונה, ריהוט למטבח, כלים לגינון, חפצים למשק בית.

חפצים שאינם חובה אך חיוניים להפעלת גן:

  1. כיסאות, שולחנות, ארונות נמוכים בהתאם לגיל הילדים וגם עבור הגננות.
  2. משחקים – בובות, עגלות, מטבחון, משחקי הרכבה וכו'
  3. כלי מוזיקה – תופים וכדומה.
  4. ספרים.
  5. משחקי חצר.
  6. ציוד משרדי – מהדק, מחורר, מדפסת וכדומה.
  7. ציוד ליצירות – גואש, מדבקות, דפים, צבעים, דבק וכדומה. 

אלו רישיונות צריך כדי להקים גן?

  1. לא צריך רישיונות מהעיריה או מהמועצה העירונית. אך אם הגן נמצא בסביבת מגורים יש צורך באישורים לשימוש חריג בדירת מגורים.
  2. רישיון מהמחלקה לפיקוח על גני ילדים ממשרד החינוך. את הרישיון ניתן לקבל רק אם הגן עומד בתנאים שמשרד החינוך מציב.
  3. רישיון ממשרד הבריאות.

מהם הביטוחים המומלצים לגן?

  1. ביטוח מבנה ותכולה
  2. ביטוח צד ג'.
  3. ביטוח תאונות.
  4. ביטוח חבות מעבידים.
  5. ביטוח אובדן רווחים.

צריכים עזרה בהקמת העסק? מחפשים מימון להקמת העסק? אצלינו תמצאו גם וגם. אנחנו בחברת המפתח להקמת עסקים מעניקים סיוע ולווי מלא לאורך כל תהליך הקמת העסק מחיפוש אחר מקורות מימון, דרך הכוונה בכל השלבים החיוניים להקמת העסק בתחום הספציפי שבחרתם ועד להצלחתו הרווחית. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום לפגישת ייעוץ חינם ללא התחייבות מצדכם.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך פותחים גן ילדים?

עסק לגני ילדים, מספק חינוך וטיפול בילדים בגילאי 3 עד 5 שנים, גני ילדים נועדו לעזור לילדים לפתח מיומנויות קוגניטיביות, חברתיות, רגשיות ופיזיות באמצעות מגוון פעילויות כגון משחק, אמנות, מוזיקה ומשחקים חינוכיים.

 

גני ילדים מנוהלים בדרך כלל על ידי גננות ,מחנכים מנוסים ומומחי התפתחות לגיל הרך שהוכשרו ליצור תוכנית לימודים ופעילויות מתאימות לילדים. 

 

גני ילדים יכולים ללבוש צורות רבות, ממרכזים ביתיים קטנים ועד מתקנים גדולים יותר שעשויים להציע שירותים נוספים כמו טיפול לפני ואחרי בית הספר ופעילויות מחוץ לבית הספר. גני ילדים מסוימים עשויים להציע גם תוכניות מיוחדות כגון תוכניות מחוננים ומוכשרים.

תוכנית עסקית לפתיחת גן ילדים

בעת יצירת תוכנית עסקית לפתיחת גן ילדים, ישנם מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון:

 

ניתוח שוק: הבינו את שוק היעד של העסק, כולל הדמוגרפיה של האזור, מספר המשפחות עם ילדים ומגמות בענף החינוך לגיל הרך. לזהות מתחרים פוטנציאליים ולהעריך את החוזקות והחולשות שלהם.

 

מודל עסקי: קבעו את המודל העסקי המתאים ביותר לגן, כמו גן פרטי או ציבורי.

 

עלויות תפעול: הערכת עלויות הקמת העסק והפעלתו, לרבות שכר דירה, ציוד והוצאות כוח אדם.

 

תכנית לימודים: פתחו תכנית לימודים העונה על הצרכים של ילדים צעירים.

 

מתקן: בחרו מיקום נגיש ונראה בקלות, עם מספיק מקום לכיתות, אזורי משחקים ומתקנים אחרים.

 

כוח אדם: קבעו את מספר העובדים שתזדקקו להם ואת התפקידים שלהם, כולל גננות, מנהלים וצוות תמיכה.

 

שיקולים משפטיים: הבינו את הדרישות והתקנות החוקיות החלות על גני ילדים, כגון רישוי, הסמכה ותקנות בריאות ובטיחות.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירה: פתחו תוכנית למשיכת ושימור הורים כגון באמצעות פרסום, קידום מכירות ושיווק מפה לאוזן.

 

תחזיות פיננסיות: צרו תחזיות פיננסיות עבור העסק, כולל הכנסות והוצאות חזויות, כדי לעזור לקבוע אם העסק כדאי כלכלית.

 

ביטוח: שקלו את סוג הביטוח שאתם צריכים כדי להגן על העסק שלכם מפני סיכונים פוטנציאליים.

 

ניהול סיכונים: זהו סיכונים פוטנציאליים לעסק שלכם כגון שינויים בהעדפות הצרכנים או תנאי השוק, ופתחו תוכנית לצמצום.

 

תפעול ולוגיסטיקה: תכננו את הנהלים התפעוליים, הלוגיסטיקה והתהליכים של הגן, לרבות אופן הפעלת הגן, מדיניות ונהלים וכיצד יטופל שירות הלקוחות.

 

בטיחות ואבטחה: לתכנן וליישם אמצעי בטיחות ואבטחה כדי להבטיח את שלומם של הילדים בכל עת.


טיפול והשגחה בילדים: תוכנית להשגחה וטיפול בילדים אשר צעירים מכדי להשתתף בפעילויות.

דוגמא לתוכנית עסקית לגן ילדים

 

  1. תיאור החברה

 

[שם הגן] הוא גן שמטרתו להעניק חינוך וטיפול לגיל הרך באיכות גבוהה לילדים בגילאי 3-5 באזור [עיר]. ההתמקדות שלנו תהיה במתן סביבה בטוחה ומטפחת בה ילדים יכולים לפתח מיומנויות קוגניטיביות, חברתיות, רגשיות ופיזיות באמצעות מגוון פעילויות כגון משחק, אמנות, מוזיקה ומשחקים חינוכיים.

 

  1. ניתוח תעשייה

 

ענף החינוך לגיל הרך הוא שוק יציב וצומח, הצמיחה מונעת מהחשיבות הגדולה המיוחסת לחינוך לגיל הרך וממספר ההולך וגדל של הורים עובדים הזקוקים לשירותי טיפול בילדים.

 

  1. שוק היעד

 

שוק היעד שלנו יהיה בעיקר משפחות עם ילדים צעירים בגילאי 3-5 בשכונות הסביבה. כמו כן, נכוון להורים עובדים המחפשים חינוך וטיפול לגיל הרך ואיכותי בילדיהם.

 

  1. אסטרטגיית שיווק ומכירות

 

האסטרטגיה השיווקית העיקרית שלנו תהיה לבנות מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות שלנו על ידי מתן שירות לקוחות מעולה וחינוך וטיפול לגיל הרך ברמה גבוהה. נפרסם גם באמצעות עיתונים מקומיים, פליירים ופלטפורמות מדיה חברתית, וכן באמצעות המלצות מפה לאוזן ממשפחות מרוצות.

 

  1. תפעול

 

הגן שלנו ימוקם במיקום מעולה, בסביבה בטוחה ומטפחת, בגננות מנוסות ובמומחים להתפתחות הגיל הרך. אנו נספק מגוון פעילויות המתאימות לגיל שיסייעו לילדים לפתח מיומנויות קוגניטיביות, חברתיות, רגשיות ופיזיות. כמו כן, אנו נעמוד בכל התקנות והתקנים הרלוונטיים, לרבות יחסי צוות וילד ודרישות תכנית הלימודים.

 

  1. תחזיות פיננסיות

 

ההשקעה הראשונית לגן שלנו תשמש לרכישת ציוד, כיסוי הוצאות תפעול והבטחת מתקן מתאים. כמו כן, נצטרך לשכור צוות ולכסות עלויות שוטפות כגון שירותים ושיווק.

פניה מהירה: