חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים בית אבות? 

הקמת בית אבות יכולה להניב רווחים גבוהים במיוחד. הביקוש לבתי אבות בארץ, גדול מאוד. הרווחים על ניהול בית אבות גם הם משתלמים. אבל בסופו של דבר, כדי לעבור את תהליך הקמת בית האבות בהצלחה כלכלית, צריך המון מידע מקצועי וליווי עסקי. בנוסף, סכום ההשקעה הראשוני בפתיחת בית אבות עומד על שבע ספרות… 

חלק ניכר מבתי האבות הישראליים הם ממשלתיים. כיום, קיימים לא מעט בתי אבות המנוהלים על ידי גופים פרטיים הגורפים את כל ההון לעצמם. המעלה הגדולה של הקמת בית אבות – למרות התחרות הגדולה, הביקוש גדול ביחס להיצע הקטן. 

בית אבות

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך מקימים בית אבות? 

  • בניית תוכנית עסקית – הקמת בית אבות דורשת השקעה גדולה. אין סיכוי לגשת לתוכנית הקמת בית אבות בלי תוכנית עסקית, אפילו רק מבחינת גיוס ההון. כאשר מגיעים לבנק או לגוף חוץ בנקאי לבקש הלוואה להקמת עסק, הבנק מאשר הלוואה רק אחרי שהוא רואה תוכנית עסקית מושלמת שמדגימה בצורה הגיונית את הקמת העסק והפיכתו לרווחי.

    תוכנית עסקית מהווה את מפת הדרכים שלכם. כל נתוני העסק מפורטים בה. החל מנתונים יבשים, מטרות עסקיות עתידיות ועד לגיוס ההון הנדרש. תוכנית עסקית נבנית על ידי יועץ עסקי מוסמך שבונה אותה מתוך ידע והיכרות עם עולם ראיית החשבון.

     

  • רישיונות – הקמת בית אבות גריאטרי דורשת רישיונות מגופים ממשלתיים רבים. פנו לרשות לרישוי עסקים בבקשה לקבלת רישיון. יועץ עסקי ילווה אתכם גם בתהליך זה והוא יעשה עבורכם את מרבית העבודה.

     

  •  בחירת מיקום – קשיש שנמצא בשלב של חיפוש בית אבות, יחפש מקום שקט ונעים, אך מצד שני מקום מרכזי כדי להקל על הצאצאים את הביקורים. לפני שאתם ננעלים על מקום, ודאו שהוא נגיש. יהיה חכם מאוד מצדכם אם תעשו סבב בין בתי אבות בארץ ותראו בעצמכם מהו המיקום אליו אתם מתחברים.

     

  • שיפוצים – בתי אבות צריכים להיות מותאמים לקשישים. גם אם אתם לא בונים מבנה חדש, אלא לוקחים מבנה קיים ומשדרגים אותו, עלויות השיפוץ עלולות להיות גבוהות מאוד. בית אבות צריך להיות מבנה נגיש לכסאות גלגלים, מעברים רחבים ועמידה בכל התקנים הנדרשים.

     

  • שונות – כחלק משלבי הקמת בית אבות עליכם להקים בתוך בית האבות: מטבח, חדר אוכל, חדר כושר, בריכה, גינה, חדר מרפאה ועוד. כל אחד מהדברים שפרטנו כאן דורש השקעה של זמן כוח וכסף.

     

  • גיוס כוח אדם – כדי לנהל בית אבות, יש צורך בצוות מקצועי שעבר הכשרה גריאטרית. רופאים, פיזיותרפיסטים, טבחים, מנקים, אחיות סיעודיות ועוד נותני שירות רבים.

     

שורה תחתונה. מדובר בפרויקט רציני שלא מתאים לכל אחד. הן מבחינת כמות ההון הנדרשת לפתיחת בית אבות והן מבחינת כמות הלוגיסטיקה הדורשת הקמת מוסד גריאטרי כמו בית האבות. 

 

המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים יתנו לכם יד בכל התהליך של הקמת בית האבות. אנו נבנה לכם תוכנית עסקית מקצועית שתכיל את כל פרטי החלום שלכם מהחל ועד כלה.

לקביעת שיחת היכרות הקליקו כאן.

איך בונים תוכנית עסקית לבית אבות?

בית אבות הוא מקום עבור מבוגרים הזקוקים לסיוע רפואי ואישי שוטף. בתי אבות מספקים מגוון שירותים, לרבות טיפול רפואי, טיפול סיעודי, שיקום ופעילויות חברתיות ופנאי, עבור אנשים קשישים ובעלי מחלות כרוניות, מוגבלויות או ליקויים קוגניטיביים.

 

בתי אבות נועדו לענות על הצרכים של קשישים שאינם מסוגלים לחיות באופן עצמאי ודורשים סיוע יומיומי בפעילויות חיי היומיום כגון רחצה, לבוש ואכילה. הצוות של בית אבות מורכב בדרך כלל מאחיות מורשות, סייעות סיעודיות מוסמכות ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות המספקים טיפול ותמיכה 24 שעות ביממה לדיירים.

 

בנוסף לטיפול רפואי וסיעודי, בתי אבות מציעים גם מגוון פעילויות פנאי, אירועים חברתיים ותוכניות אחרות לקידום הרווחה הפיזית והנפשית של הדיירים. בבתי אבות רבים יש גם תוכניות מיוחדות עבור אנשים עם תנאים ספציפיים, כגון דמנציה או מחלת פרקינסון, הדורשים טיפול מיוחד.

תוכנית עסקית לבית אבות

תקציר מנהלים: סקירה קצרה של בית האבות ויעדיו המרכזיים. זה צריך לכלול סיכום של השירותים שיוצעו, שוק היעד ותחזיות פיננסיות צפויות.

 

ניתוח שוק: ניתוח מקיף של הביקוש לשירותי בית אבות באזור המקומי, לרבות מתחרים והזדמנויות צמיחה. סעיף זה צריך גם לנתח את שוק היעד ואת הצרכים הספציפיים של האוכלוסייה שיש לשרת אותה.

 

שירותים ותפעול: תיאור מפורט של השירותים המוצעים על ידי בית האבות, לרבות טיפול רפואי וסיעודי, שיקום ופעילויות פנאי. סעיף זה צריך לכלול גם דיון בנהלים התפעוליים, צרכי כוח האדם ודרישות הרגולציה.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות: תכנית לקידום בית האבות ומשיכת דיירים חדשים, לרבות מאמצי פרסום ויחסי ציבור, שותפויות עם נותני שירותי בריאות וארגונים נוספים.

 

תחזיות פיננסיות: אומדן עלויות ההקמה והוצאות התפעול השוטפות של בית האבות, לרבות כוח אדם, אספקה, ציוד ושיווק. סעיף זה צריך לכלול גם דוח רווח והפסד, מאזן וניתוח תזרים מזומנים.

 

מבנה ניהול ובעלות: תיאור צוות ההנהלה, ניסיונו וכישוריו ומבנה הבעלות של בית האבות.

 

מסקנה: סיכום נקודות המפתח המפורטות בתוכנית העסקית, לרבות היעדים של בית האבות, וחזרה על ההזדמנות בשוק והתחזיות הפיננסיות.

דוגמא לתוכנית עסקית לבית אבות

תקציר מנהלים:

בית אבות הינו מקום חדש הממוקם בעיר _____ עם אוכלוסיית קשישים הולכת וגדלה. המשימה שלנו היא לספק שירותי טיפול רפואי ואישי יוצאי דופן לקשישים בסביבה בטוחה, נוחה וביתית. הבית אבות שלנו יכלול חדרים פרטיים, מרכז שיקום ומגוון פעילויות פנאי וחברתי. שוק היעד שלנו יהיה קשישים ובני משפחותיהם המחפשים טיפול סיעודי איכותי.

 

ניתוח שוק:

על פי מחקר אחרון, הביקוש לשירותי בית אבות עולה ככל שאוכלוסיית הקשישים ממשיכה לגדול. באזורנו קיים מחסור בבתי אבות איכותיים, מה שהופך אותו למיקום מעולה עבור העסק. אנו נבדיל את עצמנו מהמתחרים על ידי הצעת מגוון רחב יותר של שירותים וגישה אישית יותר לטיפול.

 

שירותים ותפעול:

בית האבות יציע מגוון שירותים, לרבות טיפול רפואי וסיעודי, שיקום ופעילויות פנאי. הצוות שלנו יורכב מאחיות מורשות וסייעות סיעודיות מוסמכות שיעניקו טיפול 24 שעות ביממה לדיירים. כמו כן, יהיה לנו מרכז שיקום מצויד בטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי לסייע להחלמה לדיירים. העסק שלנו יהיה מצויד בבטיחות כמו אזעקות אש ומערכות ספרינקלרים.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות:

נקדם את בית האבות באמצעות מאמצי פרסום ויחסי ציבור ממוקדים, כמו גם שותפויות עם ספקי שירותי בריאות וארגונים קהילתיים. האתר שלנו יהווה כלי חשוב לקידום השירותים שלנו והגעה ללקוחות פוטנציאליים ולמשפחותיהם.

 

תחזיות פיננסיות:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

מבנה ניהול ובעלות:

בית האבות מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע מתחום הבריאות עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום. צוות ההנהלה שלנו כולל אחות מוסמכת ומומחה עסקי שיהיו אחראים על התפעול השוטף של המתקן.

 

סיכום:

בית האבות ימלא פער קריטי בשוק בתי האבות על ידי הצעת מגוון רחב יותר של שירותים וגישה אישית יותר לטיפול. עם צוות ניהול חזק ותוכנית פיננסית מוצקה, אנו בטוחים ביכולתנו להעניק טיפול יוצא דופן לקשישים בעיר שלנו ולקדם את הבריאות, הבטיחות והרווחה של תושבינו.

.

פניה מהירה: