חצי מהשכירות רוצות לפתוח עסק אונליין

מחקר שבוצע עבור חברת EBAY בדק מדוע נשים לא פותחות עסק אונליין ומצא, הדבר שהכי מרתיע נשים ומהווה חסם מרכזי הוא: חוסר הידע לגבי פתיחת וניהול עסק מסוג זה. 50% מבעלות העסקים כבר עובדות עם שירותי אונליין ומוכרות את המוצרים שלהן, ושליש מהן כבר משווקות ברחבי כל העולם.

איזה פחד, מאיפה מתחילים?

51% מהנשים הגדירו את חוסר הידע שלהן בהקמה וניהול של עסק אונליין, כחסם העיקרי שלהן לפתיחת העסק. עוד גורמים מעכבים שהועלו על ידי המשתתפות היו ההון העצמי הראשוני הנדרש להתחלת הקמת העסק (36%), הבירוקרטיה בישראל (36%), היעדר מטרה מוגדרת ומגובשת של העסק (17%), וכמובן, העלויות הגבוהות של שיווק העסק וגיוס הלקוחות (24%).

מכירות אונליין

מחקר שבוצע על ידי מכון "רושיניק" בפברואר השנה, בדק 1002 נשים יהודיות בטווח גילים של 25-64 גילה, ש 53% מהמשתתפות כבר מוכרות את המוצרים שלהן באינטרנט. נשים במעמד סוציו אקונומי גבוה יותר, מוכרות יותר באינטרנט. כשבדקו את צורת המכירה של אותן נשים נמצא ש – 34% מהן מוכרות רק באינטרנט, ו- 19% מהן מוכרות גם פרונטלית בחנות וגם, באתר או בכל מדיה דיגיטלית אחרת שקיימת.40% מהעצמאיות שמוכרות באינטרנט, משווקות את המוצרים שלהן פונות גם ללקוחות בחו"ל. אך הרוב, רוב העצמאיות (61%), מתרכזות כרגע אך ורק בשוק הישראלי.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מה היתרונות של עסק אינטרנטי?

72% מבעלות העסקים שלקחו חלק בסקר, תפסו כיתרון את האפשרות לפנות לקהל לקוחות רחב. דבר נוסף שהוגדר כיתרון מאוד משמעותי (71%) הוא הגמישות בשעות והיכולת לעבוד מכל מקום. הנוחות והקלות של תפעול העסק באינטרנט (66%) סוגרות את השלישייה הראשונה.

עוד יתרונות שעלו מתשובות המשתתפות בסקר הם:

  •  סיכון נמוך בתחילת דרכו של העסק (47%)
  •  חיסכון של כל הפרוצדורה הבירוקרטית הכרוכה בפתיחתה של חנות פיזית (46%).
  •  האפשרות להרוויח יותר כסף בפחות מאמץ (32%)

 

ההתקדמות המטורפת בתחום של המסחר באינטרנט, שינתה את כל מה שהכרנו עד עכשיו. את חוקי הכלכלה, את הדרך שאנחנו מוכרים, קונים ועושים עסקים. לכבוד יום האישה, רצינו לשים את הנשים במרכז ולראות מה ההעדפות שלהן. שכירות או עצמאיות. התוצאות מרתקות ומאששות את האמירה שהעולם עובר לדיגיטלי.

אם עולם העסקים המקוונים ידע להתגבר על החסמים שעלו בסקר, כמו ש EBAY עושים על ידי מתן הכשרות, הקניית ידע, והשקעה בבעלי העסקים הקטנים, הוא יהפוך לעולם עם אינסוף אפשרויות עבור נשים בישראל ובעולם.

מהפכה נוספת שמחולל המעבר למכירה באינטרנט הוא שבירת תקרת הזכוכית לנשים ומשנה לחלוטין את הצורה בה נשים מנהלות עסקים מצליחים ועושות עסקים.