Search
Close this search box.

מציעים לכם הלוואה כבעלי עסק? לקחת או לא? המשיכו איתנו

בתור בעלי עסק יוצא לכם פעמים רבות לקבל טלפונים עם הצעות מפתות. פעם זה מבזק, לפרסום העסק שלכם, ופעם זה מהבנק שלכם להצעת הלוואה משתלמת. השאלה, מה ממליצים המומחים. האם כדאי לקחת הלוואה בתנאים טובים? הרי בעסק כמו בבית תמיד יש במה להשקיע. ואם תזרים המזומנים הינו תקין ומעלה, אז איזו סיבה יש שלא לקחת הלוואה כל כך משתלמת. לפחות כמו שפקידת הבנק טוענת. 

הלוואה לעסק

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אז מה לעשות? לקחת את הלוואה לעסק או לא? 

הבסיס של נתינת הלוואות, הוא טוב. אם עומד לכם בראש שהלוואה הינה דבר שלילי מיסודה, הרי שטעות בידכם. כי אם הלווה לוקח הלוואה מהמלווה, עושה איתה מה שצריך, ומחזיר אותה אחרי זמן במלואה, מה רע בה? אלא שהלוואה מגיעה עם ריבית והצמדה. וזה מה שלא טוב בהלוואה. 

בעלי עסקים שלא יודעים כיצד להתנהל נכון עם העסק שלהם, עלולים למצוא את עצמם במצב לא טוב אחרי נטילת הלווואה ולמה? כי אם לוקחים הלוואה בלי לחשוב על זה שצריך גם להחזיר אותה אחר כך, אז סעיף ההכנסות קטן פתאום, ואם המצב הפיננסי לא תואם את הציפיות שלכם, הרי שיש כאן התנגשות לא בריאה. בעיקרון הלוואה הינה דבר טוב. כי אם יש לכם אפשרות להחזיר את ההחזר החודשי בזמן, ואתם עושים עם הלוואה דברים לטובת העסק שלכם, הרי שההלוואה מילאה את תפקידה נאמנה. אבל מה לעשות שפעמים רבות אנשים לוקחים הלוואה בלי לחשוב הרבה מדי, ורק אחרי שהם כבר חייבים להחזיר את ההלוואה, הם מגלים שהכניסו את עצמם למקום שהם לא יכולים לעמוד בו בשפיות כלכלית. 

ההלוואה אמורה להוות כלי להגדלת ההכנסות שלכם בעתיד. ולכן, אם לקחת הלוואה ואחרי ניכוי החזר ההלוואה החודשי, נשארתם עם אותם הכנסות, לא עשיתם כלום. כמובן שיש גם מצב כזה של השקעה לטווח רחוק, אבל אל תשתמשו במונח הזה כדי להרגיע את המצפון שלכם. אלא אם כן אתם באמת חושבים שבטווח הרחוק באמת תחושו את ההקלה הפיננסית בפועל. 

שימו לב, לקחתם הלוואה - פרנסתם את הבנק

קחו בחשבון שככל שההלוואה שלכם יותר גדולה, כך סכום הריבית שהבנק דורש תמורתה יהיה גבוה יותר. ולכן, גם אם החלטתם לקחת הלוואה, נסו לקחת סכם קטן ככל הניתן. נתון נוסף שעלול לייקר לכם את ריביות ההלוואה זה אורך חיי ההלוואה. כלומר, ההחלטה שלכם האם להחזיר את ההלוואה תוך חמש שנים או תוך עשר שנים, עלולה לייקר לכם את המשכנתא. 

קחו הלוואה רק בשעת הצורך!

בעיקרון, זה נכון שהלוואה סתם לקניית דבר שאינו נחוץ לכם, היא דבר גרוע ביותר. אבל אם יש לכם כרגע מטרה גדולה שכל מה שמונע ממכם לממש אותה, זה ההון המוגבל שלכם, בדיוק בשבילכם יש אפשרות של נטילת הלוואות. קחו הלוואה בהתאם לצורך שלכם, תעשו את הדברים הטובים שאתם חושבים שעשויים לייעל את העסק שלכם. אבל קחו בחשבון שההלוואה היא לא בחינם ותצטרכו לשלם עליה לבנק במשך תקופה ארוכה. אם אתם חושבים להתחיל לגדול עם הון עצמי קטן שיש לכם בכוחות עצמכם, זה יהיה עדיף על פני צעד של לקיחת הלוואה. קחו בחשבון שלקיחת הלוואה עשויה להיות מכשיר פיננסי לעת הצורך. לכן, אם כעת זו לא עת הצורך שלכם, נסו להימנע מכך.

זה לא שהלוואה היא דבר כל כך גרוע. זה כמו שמשכנתא הינה דבר טוב בעיקרון. אבל מי שממשכן בית כדי להשיג כסף למטרות אחרות, עושה דבר מסוכן. בקיצור, אתם צריכים להבין שההלוואה שאתם מתלבטים האם לקחת אותה, עשויה לעזור לכם, ובאותה מידה גם להזיק לכם.

איך אדע להחליט?

בדיוק לשם כך נועדו אנשי המקצוע שלנו. אנו במפתח ללווי והקמת עסקים מסתכלים על הכל מהעיניים שלכם. כאשר אתם הולכים לבנק, אתם צריכים לקחת כל עצה טובה, בערבון מוגבל. הבנק שהוא עסק למכירת כסף, כל מטרתו זה למכור לכם את הכסף במחיר יקר ככל הניתן. צורת הרווח של הבנק זה על ידי ריביות צמודות לקרן ההלוואה שלכם. שימו לב שהריביות אינן מוגבלות לכללים מסוימים. ולכן, יכול מאוד להיות שידיד שלכם לקח הלוואה יום לפניכם באותו בנק, על אותו סכום, אבל עם ריביות אחרות לגמרי מהריביות שלכם. 

המומחים שלנו ילוו אתכם בכל החלטה פיננסית לגבי העסק שלכם. לא עושים החלטות כאלה לבד.

אני רוצה את הליווי של המפתח לליווי והקמת עסקים. 

פניה מהירה: