Search
Close this search box.

למי להוריש את העסק?

עסק הוא דבר שאמור לעבור מאב לבן. אבל מה אמורים לעשות כאשר יש כמה בנים שנמצאים בפוטנציאל לרשת את העסק? הרי אי אפשר שיהיה לחנות אחת כמה מנהלים. גם אם לכולם צפוי להיות חלק בחנות, חשוב מאוד שרק אחד יהיה זה שיחליט את ההחלטות לגבי העסק.
מצד שני, להוציא את העסק מהמשפחה, זה גם לא חכם, כי למה לא לתת ליורשים להנות מתחזוקת העסק וקבלת הרווחים שהוא יניב? זו דילמה בה נמצאים כל בעלי העסקים בגיל המבוגר. כאשר מתחילים לחשוב על הכיוון של כתיבת צוואה.
יש מקרים בהם כדאי לפעול בסודיות, כדי למנוע חיכוכים משפחתיים, אבל יש מקרים, כמו הורשת עסק, בהם כדאי להימנע מסודיות. למה. כי אחרי מות ההורים הילדים עלולים לכעוס מאוד על ההחלטה של ההורה, לכן, גם אם מחליטים החלטה שלא תהווה עונג לכולם, חייבים להתנהל בפתיחות מלאה.

אולי לא להוריש את העסק?

מי אמר שחייבים לכתוב צוואה מסודרת? בכל מקרה, מבחינה חוקית העסק נשאר אצל הילדים, ואולי כדאי לתת להם להתמודד עם ההחלטות הללו לבד בשעת מעשה. מהשטח רואים שמי שלא כתב צוואה מסודרת, היורשים שלו רק הסתכסכו ביניהם ושום דבר טוב לא יצא מכך.

להוריש עסק

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

ההחלטה קשה? יש עוד אופציה

חשוב לזכור כי תמיד יש גם את האופציה של מכירת העסק וחלוקת הסכומים בין הילדים כירושה כספית בעתיד. חשוב מאוד לעשות את כל רישום הצוואה אצל עורך דין מקצועי כדי לחסוך מהילדים שלכם מריבות בעתיד. שימו לב, לפני שאתם מוכרים את העסק שלכם, יכול להיות שעל ידי שיפור נקודות בעסק שלכם, אתם יכולים להכפיל את ערך העסק שלכם. חשוב מאוד לבדוק עם יועצים עסקיים מומחים מהי הערכת שווי העסק שלכם.

מה לדוגמא יכול להעלות את שווי העסק שלכם?
הקמת אתר אינטרנט לעסק שלכם. אם אתם כבר חושבים על הורשת העסק, כנראה שאתם לא מבעלי העסקים שמיהרתם להקים אתר אינטרנט לעסק שלכם. אבל כיום כל עסק שיש לו גם אתר, הוא עסק עדכני יותר. העלויות של הקמת אתר הן לא כל כך גדולות, הכל נעשה בהתאם לדרישת הלקוח.
דוגמא נוספת שיכולה להיות היא הגדלת השירותים כמו שירות משלוחים שיגדיל את קהל היעד שלכם.
מי המומחים שיכולים לעזור לכם להחליט?

הפתרון שאנו מציעים לכם זה לפנות לחברת המפתח ללווי והקמת עסקים. חברת המפתח מתמחה בכל התחום של ניהול עסקים הן מהבחינה המשפטית והחוקית, והן מהבחינה הדינמית והאנושית של עולם העסקים.

העברת עסק בירושה הוא תהליך שמתרחש במדינת ישראל בתדירות גבוהה מאוד, אתם לא הראשונים וגם לא האחרונים שנמצאים במקום הזה. אנו מציעים לכם לתת לעצמכם את הליגה לקבל החלטות על ידי מומחים שתחום ההתעסקות שלהם הוא בדיוק בתחום הדילמה בה אתם שרויים כרגע.

פניה מהירה: