Search
Close this search box.

כמה הלוואות מאשר בנק ישראל לבעלי עסקים מהמגזר הערבי בתקופה האחרונה?

המגזר הערבי מתלונן רבות על כך שהוא לא מצליח לקבל הלוואות לתחזוק מינימלי של העסקים שלהם. אנחנו כאן בחברת המפתח ללווי והקמת עסקים רוצים לעזור לכם להבין את הנתונים. המשיכו איתנו. 

המועצה הכלכלית לפיתוח החברה הערבית מספרת לנו כי יש לנתונים הרבה מה לומר. בנק ישראל לא עושה מספיק כדי לייעל את השתלבות החברה הערבית בתוך הבנקים בישראל. תבינו שיש בישראל כ- 1000 סניפי בנקים, ורק 100 מתוכם מסכימים לעבוד עם האוכלוסייה הערבית. זה כלום.

גם היקף האשראי של הבנקים מול ערביי ישראל הוא קטן באופן חריג. אם היקף האשראי הישראלי הוא בסביבות ה 800 מיליארד ש"ח, הרי שהאשראי למגזר הערבי לא עולה על 20 מיליארד ש"ח. רק 2% מתוך האשראי הישראלי. זה כלום. הערבים אינם מהווים רק 2% מתוך כלל האוכלוסיה הישראלית. מתוך אשראי זה, רוב רובו הוא אשראי הניתן למשק הבית ולא לאשראי עסקי. מה שאומר שעסקים הרוצים להתנהל בצורה בסיסית ולקבל אשראי כדי להגדיל את הפעילות בעסק או אפילו לתחזק את העסק שלא יפשוט רגל, אין להם אפשרות לעשות זאת מפאת כמות הסירובים המתקבלים. 

 מה גורם לבנקים לסרב לתת הלוואות למגזר הערבי? 

הבנקים לא רואים בעין יפה את העסקים הערביים, מאחר ופעמים רבות הם אינם עומדים בדרישות של הבנקים מבחינת הגשת בטחונות תמורת הלוואה ועוד. אנו לא מתכוונים לדבר כאן נגד מישהו אבל במציאות רואים כי בעלי עסקים ערבים הם לא בעלי עבר כלכלי מזהיר במיוחד, עיקולים, הגבלות ועוד בעיות פיננסיות קשות הן רק חלק מרשימת הסיבות שהבנקים בישראל אינם ממהרים לאשר משכנתאות לבעלי עסקים מהאוכלוסייה הערבית. 

דבר נוסף שגורם לבנקים לעקב הלוואות משחרורן, זה עצם העובדה שהם נותנים לערבים הלוואות בסכומים נמוכים לעומת הסכומים שנתבקשו על ידי הלווים. כלומר, מאחר והבנקים אינם מוכנים לקחת את הסיכון שבמתן הלוואות לאוכלוסייה הערבית וכתוצאה מכך גם כאשר הם נותנים הם נותנים הלוואות מצומקות, הם מחליטים מראש שכבר עדיף לא לתת כלל את ההלוואה אם היא בכל מקרה לא תספק את הלווים. מה שנקרא אם כבר, אז כבר. 

הלוואות_לעסקים_ערביים

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך קרן קורת תתן מענה למגזר הערבי?

לאחרונה הוקמה קרן חדשה בשווי של 15 מיליון שקלים. קרן זו תאפשר לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לקבל הלוואות של עד 100 אלף שקלים, כך שהם יוכלו לקדם את העסק שלהם ולהתקדם איתו מבחינה עסקית. קרן זו מכונה קרן קורת

הקרן אמורה להוות משקל נגד הגבלות בנק ישראל שמיום ליום מחריף את תנאי הסף לקבלת אשראי בנקאי, ובכך הוא מצמצם את האוכלוסייה שיכולה לקבל הלוואות. 

מי אחראי על מימון קרן קורת ועל יציאתה לפועל? 

חגית רובינשטיין שהיא סמנכ"לית הקרן מספרת כי חצי מהכסף המופקד בקרנות אלו הם פרי ידיהם של תורמים שונים. וחצי שני ממומן על ידי המדינה. המציאות מספרת כי עסקים ערביים רבים נחשבים לעסקים מזעריים ממש. מה גורם לכך? חגית רובינשטיין טוענת שחוסר מתן האשראי לאוכלוסיה הערבית זה מה שגורם לכך. מטרת הקרן היא לתת לעסקים קטנים את ההזדמנות להקפיץ את העסק שלהם קדימה על ידי הכנסת כסף זר למחזור הכספים העסקיים שלהם. 

בעלי עסקים ערביים? יש לכם זכות לקבל הלוואה!

מוזמנים להיפגש עם המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים שיתנו לכם את הדחיפה האמיתית לעסק שלכם. המומחים שלנו כבר קידמו עשרות עסקים ממצב של עסק שורד למצב של עסק מצליח ומרוויח. כי בשביל מה הקמתם את העסק שלכם אם לא בשביל לעשות ממנו כסף טוב?

הקליקו כאן לתזמן לעצמכם פגישה כבר בשבוע הקרוב עם המומחים שלנו. 

פניה מהירה: