כך תמלאו את טופס הצהרת הון

הצהרת הון עלולה לגרום לכאב ראש לא קטן. לפני שאתם מתחילים להתבלבל, המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים כאן כדי לתת לכם יד ולעזור לכם לעשות סדר בבלאגן. 

בפתיחת עסק יש צורך למלא טופס הצהרת הון? 

אחת לתקופה מקבלים דרישה מרשות המיסים לדווח על הצהרת הון. עסק בשלב הפתיחה אינו מחויב באופן מיידי להגיש הצהרת הון, אלא במהלך השנתיים הראשונות של העסק הוא יתקל בדרישה לראשונה. 

רשות המיסים דורש אחת לחמש שנים להגיש טופס הצהרת הון מעודכן. 

פעמים בודדות, דורשת רשות המיסים גם משכירים להגיש טופס הצהרת הון. מדובר בפעמים נדירות ולא עליהן אנו מדברים בפוסט הזה.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהי הצהרת הון? 

מסמך רשמי בו אתם מצהירים על כל הרכוש שברשותכם. הרכוש כולל נכסי נדל"ן, תכולת דירה, תכשיטים, רכב ועוד. מדובר בפרויקט רציני שדורש ממכם לעשות ספירת מלאי מעמיקה ולשחזר מחירים מרכישות שבוצעו לפני שנים. 

רשות המיסים דורשת לקבל הצהרת הון של בעלי עסקים כדי לעשות סינכרון בין ההכנסות המוצהרות של בעל העסק, לבין הרכוש שהוא מחזיר בפועל. 

כאשר רשות המיסים חושדת בהעלמת מס של בעל עסק, היא דורשת ממנו בשלב ראשוני להגיש טופס הצהרת הון. אבל אל תקחו את המשפט הזה קשה, כי כחלק משגרת מעקב אחרי עסקים תדרשו להגיש טופס הצהרת הון אחת לכמה שנים בלי שום קשר לחשדות המוטלים עליכם. 

על מה חשוב להקפיד בעת מילוי הצהרת ההון הראשונה? 

לפני שנענה על כך, נתן המחשה קטנה. כאשר עולים על המשקל, לא משנה על איזה משקל אתם עולים, אבל חשוב מאוד להקפיד להישקל בכל פעם על אותו משקל, כדי למדוד באופן מדויק את ההפרשים במשקל. 

הצהרת הון הראשונה היא המדד למעקב גדילת הנכסים שלכם. ונסביר, כאשר תמלאו את הצהרת ההון השניה, רשות המיסים תבדוק מה ההבדל בין הצהרת ההון הראשונה, לבין הצהרת ההון השניה, וכך היא תדע להעריך אם אתם מעלימים חלק מההכנסות או שהכל נעשה כמו שצריך. 

לכן, כאשר אתם ממלאים הצהרת הון בעת פתיחת עסק, חשוב מאוד לוודא שהיא נכונה ומשקפת את המציאות, בכדי שלא יהיו הפרשים מרחיקי לכת בין הצהרות ההון. הפרשים בין הצהרות ההון עלולים לעורר עליכם חשד שווא מרשות המיסים, וחבל. 

אם קיבלתם מתנה במהלך השנים, תוכלו לדווח על כך בהצהרת ההון ולהדגיש כי מדובר במתנה. 

ניהול עסק שואב מבעל העסק את כל האישיות שלו. העסק עצמו, אספקת הסחורה, ספירת מלאי, ניהול עובדים, משכורות וכו' דורשים את שלהם, ובמקביל יש צורך לדאוג לרצות את רשות המיסים, הביטוח לאומי ועוד אין ספור גופים. 

לצורך כך פנו למנהל חשבונות שיכוון אתכם בכל מה שהעסק דורש. הכירו את חברת המפתח ללווי והקמת עסקים שיעשו לכם את כל העבודה. מגיע לכם ליהנות מייעוץ עסקי מהמומחים בתחום.