Search
Close this search box.

המדריך להקמת עסק של גינון!

אוהבים להשקיע בצמחיה ולא נבהלים מעבודה פיזית? אתם יכולים לפתוח עסק חדש של גינון. מחפשים מידע עסקי בנושא? הכל כאן לפניכם. המומחים של ליווי והקמת עסקים מנגישים מידע להקמת עסק לגינון חצרות.

מי קהל היעד?

  1. אנשים פרטיים בעלי חצר פרטית.
  2. מוסדות חינוך ומוסדות ציבור בעלי חצר משלהם.
  3. רשתות גנים ומעונות.
  4. מועצות מקומיות ועוד.

השלבים לפתיחת עסק גינון - 

גינון
  1. בדיקת עלויות וגיוס מימון – הקמת עסק חדש היא לא דבר שבכל יום. לכן, עוד לפני שאתם פונים לפעול בצורה מעשית ומתקדמת לפתיחת עסק של גינון, אתם מוכרחים לפנות ליועץ עסקי. כך תדעו שאכן הקמת העסק היא פעולה כדאית ומשתלמת. יועץ עסקי מנוסה יבנה עבורכם תוכנית עסקית מפורטת שתכיל את כל פרטי הקמת העסק. כמה יעלה לכם? כמה תגבו וכמה תרוויחו מדי חודש בסופו של דבר. 
  2. פתיחת תיק עוסק פטור\מורשה – פנו לצורך כך למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. 
  3. רכישת ציוד  – העבודה תהיה יעילה יותר עם רכב. ברכב כדי שיהיה לכם את הציוד הנדרש – מכסחת דשא, צינור מים, מפוח לניקוי דשא סינטטי, כלי עבודה לגינה – מגרפה, מעדר, גרזן ועוד. 
  4. מיתוג ופרסום – אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח, חפשו משרד פרסום מוביל. בקשו ממנו שימתג את העסק שלכם וישווק אותו בצורה הטובה ביותר.
  5.  

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך בונים תוכנית עסקית לעסק של גינון!?

גינון הוא עסק של טיפוח וגידול צמחים, עצים ושיחים בגינה או בחווה. מדובר במגוון רחב של פעילויות, לרבות הכנת קרקע, שתילה, השקיה, דישון ושמירה על בריאות ומראה הצמחים. גינון יכול להיעשות להנאה אישית, כתחביב, או כעסק למכירת צמחים, פרחים ומוצרים אחרים הקשורים לגינה.

 

עסק הגינון יכול להקיף היבטים רבים ושונים, כגון שירותי גינון, טיפול במדשאות, טיפול בעצים, מכירת פרחים וצמחים ועיצוב והתקנה של גינות. עסקים לגינה עשויים גם להציע שירותי תחזוקה. העסק עשוי לתת מענה ללקוחות במגורים ולעסקים.

 

כדי לפתוח עסק גינון, בדרך כלל תזדקקו לידע בגננות וניסיון בשתילה וטיפול בסוגים שונים של צמחים ועצים. כמו כן, יהיה עליכם לקבל את כל הרישיונות וההיתרים הדרושים, ולהיות בעלי הבנה בסיסית של תפעול עסקי, שיווק וכספים.

תוכנית עסקית לעסק של גינון

תקציר מנהלים: סעיף זה אמור לספק סקירה קצרה של העסק שלכם, כולל ייעודו, השירותים המוצעים, שוק היעד והיעדים הפיננסיים שלו.

 

ניתוח שוק: חקירת שוק היעד והמתחרים, וזיהוי לקוחות פוטנציאליים וצרכיהם.

 

שירותים ומוצרים: תארו את השירותים והמוצרים הספציפיים שתציעו, כגון גינון, טיפוח דשא, טיפוח עצים, מכירת פרחים וצמחים וכו'.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות: תארו כיצד תגיעו ללקוחות פוטנציאליים, כגון באמצעות פרסום, מבצעים או מפה לאוזן. כמו כן, הסבירו כיצד תקבעו מחירים עבור השירותים והמוצרים שלכם.

 

תוכנית תפעול: פרטו את התפעול השוטף של העסק שלכם, כולל צורכי כוח אדם, ציוד ואספקה, וכל שותפויות ושיתופי פעולה שיש לכם.


תוכנית פיננסית: כללו דוח רווח והפסד חזוי, ניתוח תזרים מזומנים ומאז, עלויות הפעלה, הוצאות תפעול וכל צרכי מימון.

דוגמא לתוכנית עסקית לעסק של גינון

תקציר מנהלים:

עסק חדש המספק שירותי גינון בשירות מלא ללקוחות במגורים ועסקים בעיר___. מטרת העסק היא לספק שירותים איכותיים ומותאמים אישית העונים על הצרכים וההעדפות הספציפיות של כל לקוח. צוות הגננים המנוסים שלנו מוקדש ליצירת חללי חוץ יפים המשפרים את איכות החיים עבור לקוחותינו.

 

ניתוח שוק:

הביקוש לשירותי גינון הולך וגדל, מכיוון שיותר אנשים מחפשים ליצור חללים חיצוניים שהם גם שימושיים וגם אסתטיים. שוק היעד שלנו כולל בעלי בתים, מנהלי נכסים ובעלי עסקים אשר מעריכים את היתרונות של גינה מטופחת ואטרקטיבית. התחרות בעיר מגוונת, החל מפעילות קטנה של איש אחד ועד לחברות גדולות ומבוססות יותר. עם זאת, העסק שלנו מבדיל את עצמו מהמתחרים באמצעות מחויבותה לשירותים מותאמים אישית וידידותיים לסביבה.

 

שירותים ומוצרים:

העסק מציע מגוון רחב של שירותים, לרבות גינון, טיפול במדשאות, טיפול בעצים, מכירת פרחים וצמחים, עיצוב והתקנה של גינות ושירותי תחזוקה. המוצרים שלנו כוללים מבחר של צמחים וציוד גינון איכותיים, כמו גם עיצוב ואביזרים לגינה.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות:

העסק יגיע ללקוחות פוטנציאליים באמצעות שילוב של פרסום מקוון, שותפויות והפניות מפה לאוזן. החומרים השיווקיים שלנו ידגישו את המחויבות שלנו לשירותים ידידותיים לסביבה ומותאמים אישית וגם את המומחיות והניסיון שלנו בתעשיית הגינון. נקבע מחירים תחרותיים עבור השירותים והמוצרים שלנו, תוך הקפדה על שולי רווח גבוהים.

 

תוכנית מבצעים:

בעסק קטן בבעלות משפחתית, עם צוות של שלושה גננים מנוסים. הציוד שלנו יגיע מספקים בעלי מוניטין, ואנו נשמור על מלאי של צמחים, ציוד גינון יצירתי לגינה כדי לענות על דרישת הלקוחות. הצוות שלנו יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם כל לקוח כדי להבטיח שצורכי הגינון שלו ייענו, ואנו נשתמש בשיטות ובטכניקות ידידותיות לסביבה במידת האפשר.

 

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנות מעסק לעסק.

פניה מהירה: