לפתוח חנות פרחים

אם החלטתם שאתם רוצים  לפתוח חנות פרחים, חשוב לדעת שזהו עסק עונתי. כדי לדעת כל מה שצריך על פתיחת חנויות פרחים, המשיכו לקרוא.

מיהו קהל הלקוחות הישראלי?

יש סיבה לכך שתחום הפרחים הוא עונתי, יש כאלה שאומרים שזה העסק הכי מסוכן בתחום הקמעונאי. המשמעות היא, שבעלי חנויות הפרחים צריכים להכין את עצמם לתקופות בהן הביקוש גבוה מאוד ומנגד, לתקופות חלשות מאוד. התקופות עם הביקוש הגדול הן בדרך כלל בסביבות ראש השנה, פסח, יום האהבה ויום האם. בשאר השנה, העבודה היא על בסיס שבועי, עם פיק בסופי שבוע – העבודה ביום שישי היא פי חמש משאר ימות השבוע.

בימינו, שהכול קורה באינטרנט, עולם הפרחים נפתח גם לקהל הצעיר. האפשרות לראות את התוצאה הסופית והקלות בה ניתן להזמין דרך האינטרנט, הפכו את זרי הפרחים למבוקשים מאוד. אם נחלק את קהל המזמינים בחנויות הפרחים, נמצא אנשים מכל שכבות האוכלוסייה בלי הבדל מהותי כלשהו, אבל הקהל המבוגר תופס עדיין את רוב נפח ההזמנות. כנראה בגלל שהם עדיין מאמינים ברומנטיקה ובמסר שמעביר זר פרחים.

מי שמחזיק את עסקי הפרחים מבחינה תזרימית הוא דווקא השוק העסקי. אולמות, בתי מלון ומשרדים קונים פרחים כדי לקשט ולייפות תחרויות, תערוכות, אולמות ועוד. כמובן, שישנם גם הלקוחות הפרטיים שמגיעים כל יום שישי.

בשנים האחרונות, ישנה עליה מטאורית בביקוש לפרחים טריים. יש המון חברות מחו"ל שהתחילו בשיתופי פעולה עם חנויות הפרחים הקטנות. המטרה של שיתופי הפעולה האלה היא הגדלת אפשרויות המשלוח לכל הארץ והגדלת המחזור של חנות הפרחים.

מה גובה ההשקעה?

לפני שאתם פותחים חנות פרחים, תבדקו מה האפשרויות הכלכליות שלכם ולפי זה תתנהלו. יש הטוענים שקניה ישירה מחממות, מפחיתה את מחיר הפרחים בכמה שקלים (שמצטברים והופכים לחיסכון משמעות) החיסרון הוא, שבמקום לקבל את הסחורה ישירות לחנות צריך להתרוצץ בין החממות. מנגד, לחנויות גדולות יותר יש את האפשרות לייבא את הפרחים מחו"ל. היתרון הוא שהפרחים מגיעים ישירות לחנות, החיסרון הוא העלויות.

 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

הוצאות שוטפות

  • שכירות – השכירות תנוע בין 3000-7000 ₪ לחודש. עבור חנות בשטח של 30-60 מ"ר. כמובן שזה תלוי באזור.
  • שיפוץ ועיצוב – מחיר השיפוץ, התכנון מחדש והעיצוב יכול להגיע ל 40,000 ₪.
  • ציוד – הציוד הכולל חדר קירור עבור הפרחים יעלה כ – 50,000 ₪.
  • סחורה – עלות הפרחים שיש בחנות בצורה שוטפת היא כ 30,000 ₪.
  • שיווק ופרסום – עלויות השיווק בנוסף לאתר אינטרנט איכותי עם אפשרות להזמנות ותשלום מקוונים יגיעו ל 12,000 ₪.

 

סך העלויות הראשוניות לפתיחת חנות פרחים בשנה הראשונה, יעמדו על 220,000 ₪.

מיהם הספקים של חנויות הפרחים?

תוכלו להשיג את הסחורה שלכם באחת מהדרכים הבאות:

  • הספק מגיע לחנות עם רכב מקורר, בעלי החנות (אתם) לוקחים את הסחורה שאתם רוצים והתשלום מתבצע פעם בחודש. היתרון – הנוחות. החיסרון – חיי מדף קצרים יותר ומבחר יותר קטן.
  • תוכלו לנסוע לחממה, ולבחור ישירות מהמגדל את סוג וכמות הפרחים שאתם רוצים עבור העסק. היתרון – מבחר גדול, פרחים מיוחדים בעלות יחסית נמוכה וחיי מדף ארוכים (כי הפרח נקטף הרגע). החיסרון- זו שיטת אספקה שגוזלת המון זמן.

מהם השלבים בפתיחת חנות פרחים?

דבר ראשון והכי חשוב זה החיבור עם הלקוחות. חנות פרחים היא עסק שמבוסס על רצון וצורך אנושי להעניק לאחרים. החיבור עם הלקוחות, גם המזדמנים וגם הקבועים הוא נדבך קריטי בהצלחת העסק לצד ידע מקצועי ורחב בעולם הפרחים. אתם חייבים להכיר את כל סוגי הצמחים ולדעת מה צורת הטיפול האופטימלית בכל אחד מהם לפי העונה. בנוסף, העסק יעזור לכם לטפח את הנפש – אין כמו ריח של פרחים טריים כדי להרגיש טוב יותר.

בהתחלה, אתם כבעלי העסק תצטרכו להתעסק עם פרחים יותר נפוצים כמו: ורדים, סחלבים, חרציות ויקינטונים. בהמשך, כשהחנות תהיה מוכרת יותר ותהיה יותר תחלופה תוכלו להתעסק עם צמחים נדירים יותר. כתוספת לפרחים תוכלו להוסיף את ענפי הירק: קיסוס, סהרון, רוסקוס, פיסוספורום ואקליפטוס. עלי הירק, סרטי האריזה, האגרטלים, העציצים וקופסאות המתנה מוסיפים הוד לכל זר ושומרים על הצמחים יותר זמן ומוסיפים המון צבע וחיות.

בחירת משתלה

חשוב לבחור מקום שיהיה מרכזי מספיק ויוכל להוציא בקלות משלוחים לכל העיר והסביבה שלה.

שוזר/ת פרחים

מהות העסק היא פרחים טריים. ככל שיכולות השזירה שלכם יהיו גדולות יותר, קהל הלקוחות יהיה גדול יותר. הידע התיאורטי בשזירה הוא חשוב, אבל הידע המעשי הוא קריטי. הידיעה איך לשזור פרחים בכל מיני סגנונות (קלאסי או מודרני), איזה פרחים לשלב (זה לא חכם לשלב פרח שמחזיק יומיים עם פרח שמחזיק שבועיים) הם שיחזיקו לכם את העסק.

שיתופי פעולה

מהות העסק היא פרחים טריים. ככל שיכולות השזירה שלכם יהיו גדולות יותר, קהל הלקוחות יהיה גדול יותר. הידע התיאורטי בשזירה הוא חשוב, אבל הידע המעשי הוא קריטי. הידיעה איך לשזור פרחים בכל מיני סגנונות (קלאסי או מודרני), איזה פרחים לשלב (זה לא חכם לשלב פרח שמחזיק יומיים עם פרח שמחזיק שבועיים) הם שיחזיקו לכם את העסק.

אתר, שיווק ופרסום

ברור שכדי להיכנס לתחום כל כך תחרותי תצטרכו להשקיע כסף והרבה, בפרסום. אמנם השיווק הטוב ביותר הוא העברה מפה לאוזן, אבל כדי שזה יקרה אתם חייבים להתחיל עם שיווק ופרסום מסיבי, כדי ליצור לכם שם.

אתר- העבודה עם שירותי אונליין היא בגדר חובה בימינו. מי שלא שם לא קיים. אחרי שבניתם לעצמכם שם של משתלה אמינה, עם שירות מעל ומעבר – תקימו אתר אינטרנט. האתר חייב להיות מותאם לתשלום באשראי, להזמנות ומשלוחים.

לכל חנות חייב להיות שליח מקצועי, מנומס ואדיב. תצטרכו לבדוק אפשרות לעבוד עם שליח בעל רכב או חברת משלוחים שיתנו מענה בצורה מיידית, מאחר ובתקופות העומס, תצטרכו לבצע משלוחים גדולים שספק רב אם הם יחזיקו על קטנוע.

עוד טריק שיווקי חמוד וזול הוא להשקיע בחלון הראווה. העיניים של עוברי האורח כל הזמן משוטטות ונעצרות על דברים שמושכים את תשומת הלב. תדאגו שחלון הראווה שלכם ימשוך את תשומת הלב שלהם (לחיוב כמובן).. שימו פרחים יפים בכל מיני צבעים. כך, פעם הבאה שהם יצטרכו זר או עציץ הם ייזכרו בכם ויקנו אצלכם.

ביטוחים

  • מבנה ותכולה
  • צד ג'
  • מלאי
  • חבות מעבידים

בנוסף למה שכתבנו, עדיף להתייעץ עם סוכן ביטוח כדי לדעת שאתם לא צריכים עוד ביטוח שלא הזכרנו פה.

מה הציוד הנדרש?

  • חדר קירור הכי גדול שאפשר
  • רצוי: רכב למשלוחים גדולים
  • בחנות – שולחנות לשזירה, דלפק לקופה, מדפים, מזגן, טלפון (עדיפות לאלחוטי), פקס ואינטרנט.
  • לעבודה – דליים, מבחר גדול של סרטי קישוט, גלילי סיבים, צלופן לעטיפת הזרים, חוט תיל, ספוגים, מזמרה, חישוקים לזרי אבל, עציץ על מעקה, שלטי מחיר וקישוטים אחרים.
  • אביזרים בחנות – ואזות מפלסטיק, כלים לחיתוך של הגבעולים, כל מיני תוספים לצמחים כמו: מדביר כנימות ומבריקי עלים למיניהם, בלוני הליום, כלים מקרמיקה והכי חשוב – שוקולד ומוצרים משלימים, במבחר ובכמות הכי גדולים שאפשר.

לסיכום

כמו בכל עסק, צריך להיות סבלני ועם רצון גדול להצליח. בעסקי הפרחים, עיקר התחרות הוא בסביבה בגיאוגרפית ולכן חשוב מאוד לבדוק את ההיצע והביקוש באזור החנות. מן הסתם ששזירת פרחים ומשלוחים הם מוצרי חובה – הם אלה שיגדילו לכם את קהל הלקוחות. ככל שתהיו יותר אדיבים ומקצועיים, נפח העסקאות יעלה ותרוויחו יותר כסף.

בשלבים הראשונים נדרשת הרבה עבודה מאומצת ואחר כך זה רץ. צריך הרבה סבלנות, התנהלות כלכלית נכונה ונכונות לעבוד קשה.