המדריך המלא לשימור לקוחות

אחת הטעויות הגדולות ביותר שבעלי עסקים עושים היא המציאות בה הם פועלים רבות להגדלת חוג הלקוחות שלהם, אך לא שומרים על הלקוחות הקיימים שלהם. שימור לקוחות זו מיומנות מדהימה, שמי שיש לו אותה, יש לו את זה. הלקוחות הקיימים עליהם אתם שומרים קרוב אליכם, מהווים את העוגן הכלכלי של העסק שלכם. 

 

מכירים את מאמר חז"ל "תפסת מרובה לא תפסת"? לפני שאתם חושבים איך להביא את כל הארץ לפתח החנות שלכם, אתם צריכים להגדיל ראש ולחשוב איך אתם שומרים קודם כל על תושבי השכונה כלקוחות שלכם. 

 

לפני שמתחילים להתקדם הלאה, כדאי מאוד שתבדקו היכן אתם ממוקמים עכשיו. כלומר, כמה לקוחות חדשים נכנסים לחנות שלכם מדי חודש? כמה לקוחות עוזבים את החנות שלכם מדי חודש? כך אתם יודעים עד כמה עליכם להתאמץ להביא עוד לקוחות, או לחלופין כמה כדאי לכם להתמקד דווקא בשימור לקוחות. איך אומרים? ידיעת הבעיה היא חצי מהפתרון שלה. לאחר שתדעו את המצב לאשורו, כבר תחושו יותר טוב עם העסק שלכם.

 

אנו ממליצים לבדוק גם כמה לקוחות מתוך הלקוחות שלכם, הגיעו לאחר שחבר המליץ עליכם. כאשר יש לכם ממליצים המצב הרבה יותר אידיאלי. אם יש לכם הרבה בני משפחה, מכרים וסתם אנשים שאוהבים אתכם, אתם יכולים לבקש מהם להמליץ עליכם לכל מי שהם מכירים, זה בדרך כלל עובד. אנו מאחלים לכם שבקרוב בקרוב תגיעו ליום בו לא יהיה אדם ברדיוס הסמוך לחנות שלכם שלא שמע על השירות המדהים שלכם. טוב שם טוב משמן טוב. שם טוב זה הדבר המבוקש ביותר שבעל עסק יכול לחלום להשיג בשנים הקרובות. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

הטעויות הנפוצות בשימור לקוחות

  • בססו את המותג שלכם על בסיס מובן-

    בעולם של היום, אין דבר שאי אפשר לבדוק אותו תוך רגע או שניים. כפועל יוצא מכך, אנשים התרגלו לתגובה מהירה ושכחו איך משתמשים בסבלנות. לכן גם אתם, אל תנסו את הלקוחות שלכם. אם אתם יוצאים בליין שיווקי, אל תתנו הסברים ארוכים מדי. אם יש צורך בכך, אז תדעו מראש שהכל אבוד. אי אפשר למכור לאנשים משהו שמסובך להבין איך משתמשים בו. זה העולם שלנו.
שימור לקוחות
  • מתגו את המוצר בהתאם למה שהוא שווה- קיימות רמות שונות של מוצרים, יש יוקרתי, יש פרקטי, יש יפה ויש איכותי. ולכן, אם המוצר שלכם הוא פרקטי למשל, אל תמתגו אותו יוקרתי. כי אם הלקוח מתכנן לפתוח את האריזה היוקרתית ולמצוא בתוכה משהו יוקרתי, הוא עלול להתאכזב ולא לחזור אליכם יותר. כדי לשמר את הלקוחות אתם צריכים להיכנס לראש שלהם ולהבין אותם מהמקום שלהם. כך מתנהלים היום עסקים בעולם.
  • שירות מכל הלב- אפשר לומר שזו הנוסחה הכי מצליחה והכי מוכחת. כשאתם נותנים שירות טוב ללקוח, אפילו אם הוא לא קנה את המוצר אצלכם ואפילו אם אתם עתידים להפסיד מכך כמה שקלים, אתם עושים את הדבר הנכון. זכרו שזו השקעה לטווח הרחוק יותר. הגיע אלינו סיפור של בעל חנות שפנה אליו מישהו שכלל לא רכש אצלו מוצר חשמלי, אך הוא אמר לו שהוא בשמחה מוכן לעזור לו ולשלוח את המוצר לתיקון במעבדה, אותו לקוח היה כל כך מרוצה מהשירות שהוא הפך להיות לקוח נלהב של אותו בעל חנות ופרסם את הסיפור בין כל מי שרק יכל לפרסמו. זה מה שנקרא מפה לאוזן. כמו שאתם ודאי מבינים, עסק טוב זה עסק שהלקוחות שלו לא מתבססים רק על פרסומות אלא, הוא מתבסס על לקוח שמביא לקוח. זה המצב הכי אידיאלי שניתן להגיע אליו כבעל עסק. איך גורמים ללקוח להביא עוד לקוח? על ידי שירות טוב. תקפידו על כך.

     

  • תלמדו מהלקוחות שלכם- יכול מאוד להיות שסעיף זה הוא נספח לסעיף הקודם של שירות לקוחות. אבל עדיין שווה להקדיש לו סעיף נפרד. כאשר לקוח לא מרוצה מהמוצר שלכם, יש לכם יצר להתעצבן ולוותר עליו. אבל אם אתם רוצים להתנהג כחכמים ולא דווקא כצודקים. ההמלצה שלנו זה ללמוד ממה שיש לו להגיד לכם. עצם ההקשבה היא המטרה העיקרית. אבל גם יכול מאוד להיות שתלמדו משהו מאותו לקוח טרדן. כאשר אתם בחנות אתם צריכים להתנהג באורח רוח ללקוחות שלכם, ולהקשיב למה שיש להם לומר.

    כשאתם מקשיבים, הלקוחות אוהבים אתכם. אין מה לעשות. ככה זה עובד. 

לסיכום, 

לקוחות קבועים לעסק זה האידיאל. איך עושים את זה? מה שגורם לאנשים לאהוב אנשים אחרים, זה גם מה שיגרום לאנשים לאהוב את העסק שלכם. כי אנחנו כאנשים מונעים מאותם מניעים. אוהבים את מי שאוהב אותנו ואת מי שמקשיב לנו. 

צריכים עזרה מיועץ עסקי? 

אנו בחברת המפתח ללווי והקמת עסקים נשמח להכיר לכם את הצד המצליח והפוטנציאלי של העסק שלכם. אנו מאמינים כי לכל עסק יש פויטנציאל שעדיין לא מומש ועם קצת רצון טוב ועם הרבה נכונות להשקיע, אפשר להשיג כל מטרה. הקליקו כאן לתזמון פגישת היכרות ללא עלות מצדכם.