המדריך המלא להקמת משרד תיווך

יצא לכם להשתמש בשירות תיווך? כנראה ששילמתם סכום של לפחות 20,000 ש"ח… אנשים רבים עזבו את הקריירה שלהם ופנו להוציא רישיון תיווך כדי לעשות כסף בצורה כזו. אבל הקמת משרד תיווך עולה לא מעט כסף. כאן תקבלו מידע מקיף. 

מה מאפיין את שוק התיווך הישראלי?

 

שוק התיווך מתחלק לשניים, סוג אחד, אלו הם המתווכים העצמאיים. וסוג שני אלו הם המתווכים העובדים מטעם חברת תיווך. כמובן שמתווך שרוצה עבודה בראש שקט, יעדיף עשרת מונים את העבודה כשכיר. העובדים כשכירים מטעם אחת חברות התיווך הגדולות, לא עושים עבודה שונה בהרבה מאלו העצמאיים, אלא, בפרסומות שלהם הם משתמשים בשמם הפרטי ובשם החברה. כך שאנשים מרגישים יותר בטוחים לגשת אל המתווך הזה. 

הפרסומת הטובה ביותר למתווכים זה מפה לאוזן. כי אין כמו לשמוע מחבר טוב שקיבל שירות מעל ומעבר, לעומת פרסומת עלובה שאין לכם מושג מי עומד מאחוריה. 

הקמת משרד תיווך

למה כדאי להיות מתווך עצמאי?

  • כל התמורה ישר לכיס שלכם. 
  • אין בוס. 

מתאים לבעל ניסיון ולמי שבטוח בעצמו כמכיר ומוכר. כי אם אתם לא מוכרים, אין סיבה שאנשים יתקשרו לבקש ממכם עזרה במציאת הדירה מתאימה עבורם. מתווך המוכר בשוק, פשוט מקבל טלפונים מאנשים מוכרים ולא מוכרים שמתקשרים לספר לו איזו דירה הם מחפשים, באיזה גודל ובאיזה מחיר. 

קחו טיפ קטן. אם יש לכם בן דוד קבלן או אפילו בן דוד של בן דוד, אתם מוזמנים ליצור איתו קשר ולספר לו על כך שאתם מתווכים. הוא וודאי ישמח לתת לכם בלעדיות על הדירות. ממנו זה לא דורש כלום חוץ מאשר לתת לכם מפתח לדירות. כך הוא ירוויח מקידום המכירות. את הכסף שלכם כתמורה לעבודתכם תקבלו מרוכשי הדירה.זה נהנה וזה לא חסר… 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

למה כדאי לעבוד כמתווך זכיין?

  • קבלת ליווי והדרכות מפעם לפעם. 
  • תמיכה מהחברה, ועבודה עם עוד חברים לצוות. 
  • מאגר לקוחות שתקבלו מהחברה. 

מתאים מאוד למי שמעוניין להיכנס לשוק אך אין לו טיפת ניסיון. שלא תחשבו. לא כל העובדים כזכיינים הם טירונים בלי ניסיון. אך כמובן שאין מה לומר, זה אידיאלי למי שרוצה להכניס את עצמו לשוק התיווך ואין לו אף מכר שיעזור לו בכך. 

כמה אחוזים אתם יכולים לגבות על דירה שתיווכתם? 

  1. בעסקה רגילה של מכירת דירה, אתם יכולים לגבות עד 2% מהמוכר ו2% מהקונה.
  2. כאשר מדובר על עסקת נדל"ן מסחרי או שכירת יחידה, אתם יכולים לגבות חודש שכירות מהלקוח בשנה.
  3. כאשר מדובר בעסקים המועמדים למכירה זה כבר ממש תחום אחר. 

האם קשה להיכנס לענף התיווך?

בגדול, לא.  

אך כדי לקבל רישיון של מתווך מוסמך אתם צריכים לעבור את המבחן בתנאים בסיסיים. מדי ריבעון מתקיים מבחן למתווכים חדשים המעוניינים להיכנס לשוק זה של תיווך ומכירת דירות. מהם תנאי הסף שאתם כמתווכים עתידיים צריכים לעבור?

  • אזרחות ישראלית חובה. אם אתם לא אזרחים ישראליים אך אתם תושבי ישראל או שיש לכם היתר עבודה בארץ, זה יעבור איכשהוא. 
  • קטין לא יעבור את תנאי הסף. 
  • בעל עבר אשראי נקי, כלומר, לא פושט רגל וכיוצא בזה. 
  • עבריינים או כל אחד שיש לו תיק במשטרת ישראל. 
  • עמידה במבחן לקבלת רישיון תיווך. 

בארצינו הקטנה קיימת תחרות גדולה בתחום התיווך. קיימים משרדי ענק הנותנים שירות בפריסה ארצית. למעשה, קיימים עשרות ומאות משרדי תיווך והשוק עדיין לא רווי. כמויות עסקאות הרכישה המתרחשות בארץ, נותנות מקום לכל המתווכים להישאר עם פרנסה ברווח. 

מה גובה ההשקעה הנדרשת בהקמת משרד תיווך? 

משרד תיווך לא דורש הרבה, אלא אם כן, אתם מתכננים לקנות כמה דירות לדוגמא 🙂  לכן, עיקר ההוצאות הן לשם הקמת המשרד עצמו. כלומר, תשלומי השכירות. אם אתם מעוניינים לשפץ אז יש לכם גם תשלום עבור השיפוצים. לעלויות תוכלו להוסיף עלות רכישת תוכנה המיועדת למתווכים כדי להגיע לניהול תיק לקוחות מושלם. 

פירוט מחיר ההשקעה:

  • שכירות למשרד קומפקטי יכול לעלות לכם בין 1,500 ש"ח, ל- 3,500 ש"ח. 
  • הוצאות שוטפות של נכס. כמו: מים, חשמל, ארנונה, אזעקה, ביטוח ועוד. עלויות שיעמדו על אלפי שקלים אך לא יותר מ 7,000 ש"ח.
  • שיפוץ ועיצוב פנים. אם אתם מתכננים לשפץ אז קחו בחשבון עלויות של יותר מ- 30,000 ש"ח. כמובן שאם הנכס קטן זה יהיה קרוב לכך, אך בנכס גדול העלויות יכולות להגיע גם ל- 80,000 ש"ח.
  • ציוד. זה כבר החלק הקטן של ההוצאות. מחשבים, מדפסת, קלסרים וכדומה. הוצאות אלה ינועו בין 10,000 ש"ח, ל- 30,000 ש"ח.
  • זכיינות. אתם יכולים להשקיע בזכיינות באחד ממשרדי התיווך הגדולים בארץ. תשלום עבור זכיינות יכול להגיע גם לסכום של 90,000 ש"ח. חשוב להיות זהירים בבחירת החברה בה מתכננים להשקיע כל כך הרבה כסף. 

מיהו קהל היעד שלכם?

קהל היעד של משרד תיווך מתחלק לשני הצדדים ברכישת הדירה. כלומר, אתם יכולים לפנות לבעלי דירות המחפשים קונים לדירות שלהם ואתם יכולים לפנות לקהל הרחב המחפש לעצמו דירות מגורים. כמובן שגם בתוך אלה המחפשים דירות יש קהלי יעד שונים. יש משפחות המחפשות דירות למכירה, יש סטודנטים המחפשים יחידה לשכירות. ובקיצור, יש לכם קהל יעד מגוון. לא כולם רוצים את אותו הדבר. 

מי הספקים איתם תצטרכו לעבוד? 

בעסק כמו זה אין עבודה מול ספקים. למעט שלב הקמת המשרד. בשלב זה תדרשו לרכוש מחשבים וציוד משרדי. לצורך כך תצטרכו להכיר מעט ספקים אך זו היכרות לטווח קצר (אם הציוד יעשה את תפקידו כמו שצריך). 

הצעדים להקמת משרד תיווך

לנוחיותכם קיבצנו לפניכם את כל הצעדים בהם יהיה עליכם לצעוד עד להקמת העסק שלכם.

  1. פתיחת עסק עצמאי בביטוח לאומי – על מנת להתחיל לנהל עסק יש להגיש בקשה מול הביטוח לאומי ורשויות המיסים. כמובן שאם יש לכם כבר מנהל חשבונות או רואה חשבון שאתם בקשר איתו, אתם מוזמנים להתייעץ איתו לקראת העבודה המשותפת שלכם ביחד.
  2. צירוף עובדים נוספים – כדי לפתוח משרד תיווך יש צורך בהכשרה של עובדים לקראת היותם מתווכים. אלא אם כן, מתחשק לכם לשלם לעובדים עם ניסיון משכורת גבוהה.
  3. מיקום המשרד – על מנת שיכירו אתכם, חשוב שתמצאו משרד הממוקם במקום מרכזי ונראה לעין. קחו למשל את בית שמש שהיא מלאת שכונות ורמות חדשות, למי שרוצה להקים משרד תיווך בבית שמש ויעשה את זה בסמוך לבניינים החדשים – יגדיל בכך את הכנסתו.
  4. רשיונות – ראשית, מוטל עליכם לעבור מבחן על מנת שתהיו מתווכים מוסמכים. בנוסף לאישור זה, ישנם אישורים נוספים אותם תצטרכו להשיג, אם אתם מעוניינים לתלות שלט חוצות, זה דורש אישור.
  5. תפיסת עמדות – על מנת שיהיה מי שימליץ עליכם, אתם צריכים ליצור קשרים עם שמאים, אדריכלים וכל מי שעוסק בתחום הבניה, הנדל"ן והדירות בישראל. זאת כדי שאם ישאלו אותם על איזה מתווך הם ממליצים, אתם תהיו חלק מהרשימה.
  6. אבזור המשרד והתאמתו לתפקיד שייעדתם לו.
  7. פרסומאות וקופירטרינג- כדי להיות מוכרים בקרב הציבור, תצטרכו למתג את העסק שלכם ולהתחיל להזרים פרסומות לעיתונים חזקים.
  8. קביעת יעדים – על מנת שכל אחד מצוות המשרד שלכם ירגיש את העול המונח על צווארו, יש צורך להגדיר את התפקיד של כל אחד מעובדי המשרד ולהציב יעדים.
  9. ליווי להקמת העסק שלכם – מומלץ להיות בקשר עם איש מקצוע שייתן לכם יד בכל השלבים עד להתבססות העסק שלכם. הקליקו כאן לתזמון פגישה.
  10. הקמת אתר אינטרנט – אם אתם רוצים להיכנס חזק גם בקרב קהל רחב יותר ממקומות רחוקים יותר, אתם חייבים להרים אתר משלכם.
  11. בניית תוכנית עסקית – תכנית עסקית אמורה לכלול את כל אחד מהשלבים הנמנים רק בהתאם לתאריכים מוגדרים. כך תציבו לכם את היעדים אליהם אתם אמורים להגיע ותראו אם אתם עומדים בקריטריונים של התוכנית. זה הצעד החכם ביותר כדי להבטיח כדאיות כלכלית לפתיחת עסק עצמאי בכלל ופתיחת משרד תיווך בפרט.
  12. גיוס מימון – על מנת להקים משרד תיווך יש צורך במימון. נכון שהקמת עסק כזה לא אמורה לעלות הרבה. אבל עדיין יש השקעה של אלפי שקלים וגם איתם צריך להתכונן כמו שצריך. 

מה הציוד שתצטרכו לרכוש? 

  • ציוד משרדי. 
  • אביזרי פרסום – כרטיסי ביקור, שלטים ועוד.  
  • מטבח קטן שישרת אתכם בשעות שהותכם במשרד. 
  • ריהוט משרדי. אם אתם מתכננים לפנות לקהל קהל לקוחות עממי אתם יכולים להסתפק בריהוט פשטני, אך אם אתם מתכננים לתווך דירות בפרויקט יוקרה, לא תוכלו להשלים עם הפרדוקס. ציוד יוקרתי יהיה חלק בלתי נפרד מהחובות שלכם. 

לסיכום,

לא צריך אמצעים מקדימים גדולים מדי להקמת משרד תיווך. כן חשוב לעמוד בכל הדרישות שפירטנו לעיל. מוזמנים לתזמן לעצמכם פגישת ייעוץ ללא עלות מצדכם. אנו במפתח לליווי והקמת עסקים, נשמח לסייע לכם ולתת שירות אדיב מקצועי. ממנו תקבלו יד בכל התהליך של פתיחת העסק. 

 גם אני רוצה להקים משרד תיווך.