אתם חייבים להכיר את המתחרים העסקיים שלכם!

גם אם אתם רוצים וגם אם אתם לא רוצים, יש לכם מתחרים. אם אתם מכירים בית עסק שאין לו מתחרים, בואו ספרו לי על זה. כל מה שצריך לדעת, זה איך להתמודד עם המציאות הקיימת. במציאות בה כל אחד מבעלי העסק בטוח כי הוא זה שצריך להצליח יותר מכולם, ובמציאות בה כל אחד נאבק על ההצלחה שלו. 

אם בעבר תחרות הייתה בין מכולות שכונתיות, ברור שהיום עם כל המציאות של רשתות האונליין, דברים השתנו. כבר אין תחרות בין שתי חנויות שכנות אלא, בין חנות מישראל לחנות מהודו. זה גורם לכך שיש אמנם הרבה מתחרים, אבל יש לכם הרבה סיכויים להגיע ליותר ויותר לקוחות ולהביא את היקף המכירות שלכם למקום גדול יותר ממה שהייתם מדמיינים את עצמכם אי פעם עם עסק המוגבל בזמן ובמקום. 

אבל, עם המציאות הזו, מחכה לכם פרויקט גדול במיוחד. הכרת המתחרים שלכם בארץ ובעולם. כדי להצליח לכבוש את לב הלקוחות שלכם ולמשוך אותם לקנות דווקא בעסק שלכם, אתם חייבים לדעת ולהכיר את המתחרים האחרים ובעצם להכיר את המצב עימו עליכם להתמודד. 

מה הן הסיבות בשלן יש צורך לעשות היכרות עם המתחרים? 

  • התבדלות-
    ישנם המוני חנויות שמוכרות את אותו מוצר אבל יש כאלה שתמיד ייראו יותר מיוחדות מהאחרים. אתם צריכים לעשות שיעורי בית מעמיקים ולהכיר את המיוחדות של כל אחד מבתי העסק שסביבכם, ועל ידי כך למצוא לעצמכם את הדבר שיבליט אתכם יותר מכל עסק דומה אחר. בלי הכרת המתחרים האחרים אין לכם דרך בעולם להצליח להתבדל.
להכיר את האויב
  • ישנם תחומים רבים בהם ניתן  להתבדל, אם זה מותגים מיוחדים שאחרים לא מייבאים, אם זה חווית הקניה, מהירות המשלוחים ועוד. כאשר יש לכם היכרות עם כל העסקים המתחרים שסביבכם יש לכם אפשרות לגשת לבדוק מה לא מיוחד מספיק אצלכם ולמצוא לכך תשובה.

    יכול להיות שאחרי שתעשו את הבדיקות המעמיקות כמו שצריך תופתעו לגלות פתאום כי בתחום בו חשבתם שיש תחרות רבה עדיין אין אף עסק אחד שגירה את הלקוחות שלו על ידי אחת מצורות השיווק, כך שבקלות תוכלו לכבוש את לב הלקוחות שלכם ולמשוך אותם דווקא אליכם.

  • המחירים-

    כדי לדעת איך לתמחר את המוצרים שלכם אתם צריכים להכיר על פה את המחירים של המתחרים שלכם. יש את הרף האטרקטיבי והזול, יש את הרף היקר והממותג ויש את הבין לבין. אתם צריכים לתת איזושהי פרופורציה בין המחירים שלכם לרמת השירות שלכם. ונסביר, אם אתם נותנים חווית קניה מאוד גדולה, כלומר שיפצתם את החנות ברמה כזו שאנשים מעדיפים לבוא ולקנות דווקא אצלכם, לא משנה מה. יש לכם אפשרות לקחת מחירים יקרים יותר מהמקובל כי אתם שווים את זה. בקיצור, אתם צריכים להיות מעודכנים במחירון על ידי ביצוע סקר שוק מעמיק ורחב. אם אתם לא מתכוונים לספק חווית קניה יוצאת מגדר הרגיל, אתם צריכים להיות הגיוניים בין המחירים לבין כמות הלקוחות שאתם רוצים להזמין לחנות שלכם.

  • דרך פרסומת-

    מכירים את זה שיש פרסומות שמחייכות אליכם? זה קורה על ידי דרך שיווק איכותית. זה תלוי במבנה הגיאוגרפי וברמת השיפוץ של החנות. זה תלוי גם בחדות הפרסומת והלוגו שלכם. זה כבר תלוי בקופירייטר. שימו לב כי הדרך הקלה ביותר להתבדל זה על ידי הפרסומת. אין תחליף לרושם ראשוני. יכול מאוד להיות שיש חנות שמפרסמת את עצמה בצורה מדהימה, ובפועל היא לא יפה במיוחד, אבל הלקוחות רואים אותה באור של הפרסומת, זה ממש מדהים איך אתם יכולים ליצור לעצמכם שם של ליגה ברמה בעוד החנות בפועל אינה באותו מדד.

  • בדיקת רוויה-

    לפני שאתם מחליטים אם לפתוח חנות שאין מספיק כמוה בשוק, כדאי שתעשו סקר מעמיק כדי לוודא שאכן המציאות בפועל היא כמו שהיא נראית לכם. כי אם יש רוויה, לא יעזור כלום, תמיד המכירות יהיו בקושי רב יותר. ואם השוק רחוק מרוויה, אז יש לכם סיכוי רב יותר להגדיל את המכירות שלכם עוד ועוד.

  • אישורים להלוואות-

    כדי להשיג את ההון אליו אתם נדרשים בעת הקמת עסק חדש, אתם צריכים להוכיח לגוף המלווה על מה אתם מבססים את ההצלחה העתידית שלכם. כלומר, אם אתם מראים לו הוכחות לכך שעסקים מתחרים לעסק שלכם מרוויחים כך וכך בשנה, הרי יש יותר סיכוי כי תאושר לכם הלוואה, ואילו אם אתם לא יודעי םאת גודל המחזור השנתי, תתקשו להוציא אישורים להלוואות. 

לסיכום, 

עוד לפני שאתם מתחילים לחשוב על מהלכים מציאותיים לפתיחת העסק שלכם, אתם צריכים להכיר את המתחרים בשוק. נניח שיש לכם חלום לפתוח עסק לניקוי יבש, אבל אחרי שאתם בודקים אתם מגלים שיש ברדיוס הקרוב מספר מכבסות כאלה הפועלות עשרות שנים, אין שום היגיון שאם תפתחו, תמשכו אליכם את הלקוחות הפוטנציאלים אל העסק שלכם. אי אפשר לבנות חלום בלי מציאות. 

צריכים עזרה בבדיקת השוק? לא יודעים איך עורכים סקר שוק? 

אנו במפתח ללווי והקמת עסקים נותנים לכם יד. כל מה שאתם צריכים זה להקליק למטה ולתזמן לעצמכם פגישה שתתן לכם אור בחושך והבלבול בו אתם נמצאים כעת. עם קצת עזרה חיצונית אתם יכולים להיות הרבה יותר חכמים ולהבין טוב יותר לקראת מה אתם הולכים ואת צפי ההכנסות שלכם לעתיד. עם כל הכבוד לחלום שלכם, אחרי הכל אתם פותחים את החנות כדי להרוויח כמה גרושים… 

הכירו את המומחים בתחום הקמת עסקים.

לייעוץ והכוונה אישית לפתיחת עסק מלאו את הפרטים
וניצור אתכם קשר בהקדם