Search
Close this search box.

איך פותחים חנות ספרים מצליחה? המדריך המלא כאן לפניכם

אין חנות ספרים באזור המגורים שלכם? אם אתם רוצים לנצל את ההזדמנות, בדקו שהיא אכן משתלמת וצאו לדרך. שוק הספרים הוא על סף גסיסה בפרט כאשר קיימות מהדורות דיגיטליות. לכן, לא תמיד פתיחת חנות ספרים תהיה משתלמת. חייבים לערוך מיפוי מקצועי מדויק לפני שנכנסים לעסק כזה. חברת המפתח לליווי והקמת עסקים מלווה עסקים בדרך להצלחה שלהם, כבר משלב ההקמה ובדיקת הכדאיות הכלכלית להקמה. כאן נבחן יחד איתכם את מה שדורשת הקמת חנות ספרים.

מי קהל היעד? 

  • הורים לילדים – ספרי ילדים, ספרי התפתחות. 
  • תלמידים וסטודנטים – ספרי לימוד. 
  • מתבגרים – ספרי קריאה, העשרה ומתח. 
  • מבוגרים – ספרים לעיון ולקריאה.
  • המגזר החרדי – ספרי קודש.

     

חשוב לעשות מיפוי מדויק של קהל היעד ולבדוק כמה מהם גרים בסביבה בה אתם מעוניינים לפתוח את החנות. בדקו את התחרות הקיימת ואת כמות חנויות הספרים שהאזור. אם יש הרבה זה מצביע על תחרותיות גבוהה ואם אין בכלל זה גם אומר דרשני – איך הרשתות הגדולות לא הגיעו לשם, אולי פתיחת חנות במקום היא פחות ריווחית? לא ניתן להסיק מסקנות מנתונים לא מדויקים ולכן חשוב לפנות ליועץ עסקי מקצועי לעסקים בהקמה.

הקמת חנות ספרים

מהם השלבים להקמת חנות ספרים? 

  • בניית תוכנית עסקית – פתיחת חנות ספרים דורשת ממכם השקעה גדולה מאוד. אומנם אתם מסתמכים על כך שהספרים עומדים להימכר בתקופה הקרובה, אבל זה לא משנה. תכל'ס אתם צריכים לדאוג למלא את מדפי החנות במלאי ספרים מגוונים, וכל זה עולה לא מעט כסף… לפני שמתחילים להשקיע כסף בהקמת עסק, חובה לבנות תוכנית עסקית. התוכנית העסקית תציל אתכם באופן ודאי ממצב של פשיטת רגל. התוכנית העסקית לוקחת את כל הנתונים הגדולים והקטנים בחשבון ותעזור לכם להבין אם הקמת חנות ספרים מתאימה לנתונים וליכולות הפיננסיות שלכם, או לא.
  • הצהרת פתיחת עסק – על מנת לפתוח עסק על פי חוק בישראל, עליכם לפנות לרשות המיסים, המע"מ, והביטוח לאומי ולקבל את הרשיונות הייעודים לצורך הקמת עסק פטור.
  • השכרת חנות – בחירת הכתובת לחנות הספרים שלכם, עלולה להיות קריטית. שימו לב שאתם בוחרים חנות המרוחקת מחנויות ספרים אחרות על מנת שיהיה לכם קל יותר לקלוט קהל לקוחות חדש.
  • רכישת ציוד – ערכו רשימה מדויקת של הציוד שתצטרכו. מדפי ספרים, שולחנות, עמודונים וכל מה שצריך לתצוגת הספרים, קופה רושמת, שולחן, מחשב, סולם, ועוד.
  • ביטוח – חנות ספרים מכילה תכולה יקרה מדי בשביל לזלזל בביטוח תכולה וכל הביטוחים המומלצים לעסק. לפני שהסחורה מגיעה לחנות, עליכם לדווח על שווי הסחורה לחברת הביטוח ולרכוש את פוליסת הביטוח הייעודית.
  • מיתוג ופרסום – על מנת להצליח להגיע לכמה שיותר לקוחות, עליכם לדאוג להיות על הבמה הפרסומית מיום פתיחת החנות, מבצעים וכל מה שאתם יכולים כדי לעשות רושם על קהל הלקוחות העתידי שלכם. 

יועץ עסקי מומלץ לחנות ספרים בהקמה

היעזרות בייעוץ עסקי מקצועי לעסקים בהקמה היא חובה. אבל היא חשובה פי כמה כשמדובר בעסק הוסק בענף גוסס כמו הספרים. אל תפעלו מבלי להתייעץ עם יועצים עסקיים מהשורה הראשונה. אתם חייבים להכיר את היועצים העסקיים המומחים שלנו בחברת המפתח ללווי והקמת עסקים. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך בונים תוכנית עסקית לחנות ספרים מצליחה?

חנות ספרים היא חנות המתמחה במכירת ספרים. זו יכולה להיות חנות פיזית, שבה לקוחות יכולים להגיע לעיין במדפים ולרכוש ספרים, או שזו יכולה להיות חנות מקוונת, שבה לקוחות יכולים לבצע הזמנות של ספרים. חנויות ספרים מציעות בדרך כלל מגוון רחב של ספרים, כולל סיפורים, ספרי ילדים וספרים מיוחדים כגון ספרי בישול, ספרי טיולים וטקסטים אקדמיים. הם עשויים גם להציע פריטים אחרים כגון כלי כתיבה, מתנות וסחורה הקשורה לספרים. הפעילות של חנות ספרים יכולה להיות עסק קטן ועצמאי או חנות רשת. כניסתה של הטכנולוגיה הדיגיטלית הובילה לעלייה במכירות הספרים המקוונים, אך אנשים רבים עדיין נהנים לבקר בחנויות ספרים פיזיות לחוויה של גילוי ספרים חדשים.

תוכנית עסקית לחנות ספרים מצליחה

תקציר מנהלים

תיאור קצר של העסק, כולל סוג חנות הספרים (פיזית או מקוונת), שוק היעד, ומטרות ויעדים.

 

ניתוח שוק

  • ניתוח שוק מכירת הספרים, כולל גודל וצמיחת השוק, התחרות וקהל היעד.
  • ניתוח השוק המקומי, כולל דמוגרפיה של האוכלוסייה, הרגלי קנייה וגורמים רלוונטיים נוספים.

 

הצעות מוצרים ושירותים

  • תיאור סוגי הספרים ומוצרים נוספים שיוצעו למכירה.
  • פרטים על שירותים מיוחדים כלשהם, כגון חתימות מסופרים או הזמנה מקוונת.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות

  • סקירה כללית של אסטרטגיית השיווק והפרסום, כולל מדיה חברתית, קמפיינים בדוא"ל ואירועים בחנות.
  • ניתוח אסטרטגיית המכירה, כולל תמחור, מבצעים ועוד.

 

תוכנית מבצעים

  • סקירה כללית של התפעול השוטף, כולל שעות פעילות החנות, כוח אדם וניהול מלאי.
  • פרטים על כל המערכות והטכנולוגיות שישמשו לניהול העסק.

 

תחזיות פיננסיות

  • תחזיות למכירות, הוצאות ורווחים, בהתבסס על אסטרטגיית השיווק והמכירות, הוצאות תפעול וגורמים רלוונטיים נוספים.
  • ניתוח סיכונים ואתגרים פוטנציאליים ואסטרטגיות לצמצום.

 

סיכום

סיכום נקודות המפתח של התוכנית העסקית, לרבות פוטנציאל ההצלחה והצמיחה.

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות ספרים מצליחה

תקציר מנהלים

החנות היא חנות ספרים קטנה ועצמאית הממוקמת במרכז העיר ___. שוק היעד שלנו הוא קוראים וחובבי ספרים מושבעים בכל הגילאים, והמטרה שלנו היא לספק סביבה מסבירת פנים ומעוררת השראה שבה לקוחות יכולים לגלות ספרים חדשים ולהתחבר לאחרים החולקים את אהבתם לקריאה.

 

ניתוח שוק

המכירות המקוונות גדלו, אך אנשים רבים עדיין מעדיפים את חוויית הגלישה בחנויות ספרים פיזיות.

כיום פועלות באזור שתי חנויות ספרים של רשת, אך אין חנויות ספרים עצמאיות.

 

הצעות מוצרים ושירותים

החנות תציע מגוון רחב של ספרים חדשים, כולל סיפורת ועיון, ספרי ילדים וספרים מיוחדים כגון ספרי בישול ומדריכי טיולים. כמו כן נציע מבחר ספרים משומשים במחירים מוזלים.

בנוסף לספרים, נציע סחורה הקשורה לספרים כגון סימניות, יומנים, כלי כתיבה ועוד.

נארח החתמות סופרים ומועדוני ספרים חודשיים, ונציע אינטרנט אלחוטי חינם ללקוחות שרוצים לקרוא או לעבוד בחנות.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות

האסטרטגיה השיווקית שלנו תתמקד במדיה חברתית וקמפיינים במייל.

אסטרטגיית התמחור שלנו תהיה תחרותית עם חנויות ספרים אחרות, עם הנחות מיוחדות לספרים משומשים ללקוחות המצטרפים למועדון הלקוחות שלנו. כמו כן, נציע מבצעים מיוחדים לאורך כל השנה.

 

תוכנית מבצעים

פינת הספרים תהיה פתוחה שישה ימים בשבוע, בין השעות 9:00-21:00. 

יהיה לנו צוות של שלושה עובדים במשרה מלאה ושני עובדים במשרה חלקית. המלאי ינוהל באמצעות בדיקות מלאי שוטפות.

 

תחזיות פיננסיות

ההוצאות החודשיות שלנו כוללות שכר דירה, משכורות, שירותים ועלויות תפעול אחרות.

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק

 

סיכום

לחנות ספרים שלנו יש הזדמנות שוק חזקה ותוכנית עסקית מוצקה, עם התמקדות במתן חווית קניה ייחודית ומותאמת אישית לאוהבי ספרים מכל הארץ. אנו בטוחים שהשילוב שלנו של מוצרים איכותיים, שירות לקוחות יוצא דופן ומעורבות בקהילה יביאו אותנו להצלחה.

פניה מהירה: