Search
Close this search box.

איך פותחים חנות בדים?

חולמים להקים עסק? יש לכם ידע נרחב בתפירה? ניתן לשלב את שני המאפיינים האלו יחד לעסק אחד ומצליח. לפני שפותחים חנות ומתחילים להשקיע ברכישת סחורה, חשוב מאוד לחקור את הנתונים לעומק לפני שמתחילים להשקיע כסף בפועל. 

מי קהל היעד? 

  1. תופרות. 
  2. אנשים פרטיים. 
  3. כלות ובעלות אירועים. 
  4. אמהות שמחפשות להשקיע בבגדי ילדיהן ועוד. 

קהל היעד יקבע על פי רמת הבדים, המבחר, המחיר ועוד. קיימים בדים שעולים מאות שקלים למטר, ויש בדים פשוטים מאוד שלא עולים יותר מ 20 ש"ח למטר . כדאי מאוד לשלב בין רמות בדים שונות על מנת שתוכלו להתאים את עצמכם לקהל יעד רחב. בנוסף, חשוב למכור בחנות בדים מבחר צמרים לצורך סריגה. עולם הסריגה בימינו לא מפותח כל כך, אבל ישנן מספיק סבתות שנהנות לפנק את הנכדים בחורף עם בגדים סרוגים ומחממים שישמחו להכיר חנות בדים שיש בה גם מלאי של צמרים. 

אתם מוזמנים לחשוב על עוד תחומים תפירה בהם תוכלו לתת שירות בחנות הבדים שלכם. 

חנות בדים

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהם השלבים לפתיחת חנות בדים? 

  • בניית תוכנית עסקית – על מנת להקים עסק עם כמה שפחות סיכונים, חובה לבנות מראש תוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא התמהיל העסקי שלכם – עלויות ההשקעה, מקורות מימון, רשיונות ועוד המוני פרטים המכילים את שלבי הקמת העסק. כחלק מבניית התוכנית העסקית, תבדק גם ההיתכנות הכלכלית וכן רווח מול הפסד. איך בונים תוכנית עסקית? עם היועצים העסקיים של המפתח ללווי והקמת עסקים.
  • רשיונות – הקמת עסק מצריכה רישיונות כחוק. תצטרכו לקבל תעודת עוסק, מה שידרוש ממכם לפתוח תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.
  • השכרת חנות – חפשו חנות גדולה, מרווחת בעלת פוטנציאל מבחינת המיקום שלה. שימו לב, חנות בדים צריכה להכיל שולחן אמצעי גדול מאוד לגזירת בדים.
  • התקשרות עם ספקים – חנות בדים צריכה לספק מלאי באופן שוטף. ישנם כמה יבואנים של בדים. התפקיד שלכם בשלב זה הוא להגיע למגעים עם הספקים ולשמוע מהם הצעות מחיר.
  • רכישת ציוד – עמודי תצוגה לבדים הכוללים מגירות, קופה רושמת, שולחן, מחשב וכמובן, הסחורה עצמה. הסחורה צריכה להיות מגוונת וחשוב לייבא אותה ממגוון ספקים, דבר שיתרום לחנות בעלת היצע רב המותאמת לטעמם של כמה שיותר אנשים.
  • ביטוחים – חברות הביטוח מוכרות פוליסות ביטוח ייעודיות לבעלי עסקים. חשוב מאוד לפנות ליועץ ביטוח מקצועי שעובד עם כל חברות הביטוח ויש לו את הכלים להוציא פוליסות ביטוח במחירים אטרקטיבים.
  • מיתוג ופרסום – גם חנות בדים מסורתית, צריכה להיות ממותגת בשביל להצליח למכור, ככה זה בימינו. פנו לגרפיקאי מקצועי שימתג עבורכם את העסק. אין לכם ראש להתחיל להתעסק עם עיתונים ופלטפורמות פרסום? פנו למפתח דיגיטל שיפיקו לכם מיתוג, פרסום, אתר אינטרנט וכל מה שצריך כדי להיות נוכח בעולם הדיגיטל. 

במה אתם שונים מהמתחרים? 

כדי למשוך אליכם לקוחות, עליכם להיות שונים ומיוחדים. איך עושים את זה? חושבים על נישה ספציפית שאינה קיימת אצל המתחרים שלכם. לדוגמא שירותי תיקונים, שירותי תפירת וילונות בהתאמה אישית וכו'. 

הכירו את המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים שיתנו לכם יד במהלך הקמת העסק שלכם. כי תוכנית עסקית טובה ומקצועית היא הבסיס להצלחת העסק. דברו איתנו. 

איך בונים תוכנית עסקית לחנות בדים?

עסק לחנות בדים הוא עסק המתמחה במכירת בדים ופריטי תפירה נלווים כגון חוטים, דוגמאות ועוד. החנות מחזיקה בדרך כלל במגוון רחב של חומרי בד כולל כותנה, משי, צמר ותערובות סינתטיות. חלק מחנויות הבדים מציעות גם שירותי תפירה, שיעורים וסדנאות כדי לעודד לקוחות להשתמש בחומרים שהם רוכשים. לקוח היעד של חנות בדים הוא בדרך כלל אנשים פרטיים שתופרים להנאה או מקצועית, כמו גם עסקים בתעשיות האופנה. הצלחתה של חנות בדים תלויה לרוב באיכות המוצרים שלה, בידע של הצוות שלה וביכולת ליצור סביבת קניות מסבירת פנים ומעוררת השראה.

תוכנית עסקית לחנות בדים

תקציר מנהלים: סעיף זה מספק סקירה קצרה של הרעיון העסקי, שוק היעד, התחרות ותחזיות פיננסיות.

 

ניתוח שוק: סעיף זה מגדיר את שוק היעד של חנות הבדים וכולל מידע על גודל השוק, פוטנציאל הצמיחה ומידע דמוגרפי על לקוחות פוטנציאליים.

 

ניתוח מתחרים: ניתוח מתחרים מרכזיים בתחום וניתוח חוזקות וחולשות שלהם, וכל פער שחנות הבדים יכולה למלא.

 

הצעות מוצרים/שירותים: חלק זה מתאר את סוגי הבד ופריטי התפירה הנלווים שהחנות תציע, ושירותים נוספים כגון שיעורי תפירה או סדנאות.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות: סעיף זה מתאר כיצד העסק יגיע לשוק היעד שלו, יפיק מכירות ויבנה מודעות למותג. זה עשוי לכלול פרסום, קידום מכירות וטכניקות לניהול קשרי לקוחות.

 

תוכנית תפעול: סעיף זה מתאר את הפעילות היומיומית של העסק, כולל מיקום, פריסת חנות, כח אדם וניהול המלאי.

 

תחזיות פיננסיות: סעיף זה מספק תוכנית פיננסית מפורטת לשלוש עד חמש שנות הפעילות הראשונות, כולל הכנסות והוצאות חזויות, ניתוח איזון ותחזיות תזרים מזומנים.


מסקנה: סיכום נקודות המפתח של התוכנית העסקית את והיבטים ייחודיים של חנות הבדים שיגרמו לה להצליח.

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות בדים

תקציר מנהלים

חנות בדים היא חנות חדשה אשר תציע מגוון רחב של בדים איכותיים במחירים נוחים. שוק היעד שלנו הם אנשים פרטיים ובעלי עסקים בתעשיות האופנה והתחפושות. אנו נבדיל את עצמנו מהמתחרים על ידי אנשי צוות בעלי ידע, חנות מסודרת ומושכת חזותית ומבחר רחב של בדים שקשה למצוא. 

 

ניתוח שוק

שוק חנויות הבדים הוא ענף צומח עם ביקוש הולך וגובר לבדים איכותיים במחיר סביר. שוק היעד שלנו מורכב מאנשים פרטיים ובעלי עסקים שמחפשים חנות אחת לכל צרכיהם. החנות שלנו תהיה ממוקמת באזור עתיר תנועה עם גישה נוחה וחניה בשפע, מה שהופך את הביקור נוח ללקוחות.

 

ניתוח מתחרים

המתחרים העיקריים שלנו הם חנויות בדים גדולות ברשת ומקוונים. חנויות הרשת הגדולות מציעות מגוון רחב של בדים אך במחיר גבוה ובשירות לקוחות מוגבל. חנויות מקוונות מציעות מבחר רחב יותר אך חסרה החוויה המעשית שחנות פיזית מספקת. מחסן בדים תבדל את עצמו מהמתחרים הללו על ידי הצעת צוות בעל ידע וידידותי, חנות מאורגנת ומושכת חזותית ומבחר רחב של בדים שקשה למצוא אותם במחירים נוחים.

 

הצעות מוצרים/שירותים

חנות הבדים תציע מגוון רחב של בדים איכותיים לרבות כותנה, משי, צמר ותערובות סינתטיות. אנו נמלא גם מבחר של פריטי תפירה קשורים כגון חוט, דוגמאות ועוד. בנוסף להצעות, חנות הבדים יציע שיעורי תפירה וסדנאות כדי לעודד לקוחות להשתמש בחומרים שהם רוכשים. 

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות

מחסן בדים תשתמש בגישת שיווק כמו מבצעים בחנות, פרסום מקומי, שיווק במדיה חברתית ושיווק בדואר אלקטרוני. כמו כן נארח אירועי תפירה וסדנאות לבניית קשרים עם לקוחות ויצירת עסקים חוזרים. אסטרטגיית המכירות שלנו תתמקד במתן שירות לקוחות מעולה ויצירת סביבת קניות מסבירת פנים ומעוררת השראה.

 

תוכנית מבצעים

מחסן בדים ימוקם באזור עתיר תנועה עם גישה נוחה וחניה בשפע. החנות תהיה מסודרת ומושכת חזותית, בעיצוב נקי ומודרני. החנות תאויש על ידי מנהל במשרה מלאה ועובדי מכירות במשרה חלקית בעלי תשוקה לתפירה וידע עשיר בבדים וטכניקות תפירה. 

 

תחזיות פיננסיות

עלויות הקמה שלנו ימומנו על ידי שילוב של חיסכון אישי והלוואה לעסקים קטנים. ההכנסות שלנו יבואו ממכירת בדים, פריטי תפירה, וחוגי תפירה וסדנאות. ההוצאות שלנו יכללו שכר דירה, שירותים, כוח אדם, פרסום ומלאי.

פניה מהירה: