Search
Close this search box.

איך להיות משווק מצליח של קופות רושמות?

קופה רושמת ומכשירי לסליקת אשראי היא חובה לכל עסק מצוי. ענף הקופה הרושמת התפתח מאוד בשנים האחרונות. אם בעבר קופה רושמת הייתה כלי לביצוע החשבון והנפקת הקבלה, הרי שבעשור האחרון מפותחות קופות רושמות ממוחשבות המסנכרנות מידע ביניהם, מאפשרות סליקת אשראי, שקילת מוצרים ומאפשרות תקשורת נדרשת לפי הגדרות העסק. אם ברצונכם להקים עסק לשיווק קופות רושמות, תשמחו לקרוא את המדריך שלנו בנושא. 

קופה רושמת

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מי קהל היעד שלכם? 

לפני שאתם מתחילים להשקיע בהקמת העסק שלכם, חשוב להבין את חשיבות ונחיצות המוצר שאתם משווקים. קופה רושמת הינה מוצר הכרחי לניהול שוטף ותקין של כל חנות באשר היא. היא מאפשרת:

  • מעקב אחרי הכנסות העסק. 
  • יצירת סיכום יומי מדויק. 
  • הפקת קבלות מכירה במהירות. 
  • מהירות השירות – באמצעות קופה רושמת משרתים את הלקוח בצורה מהירה ויעילה. 
  • בעזרתה ניתן לקבל מזומן אשראי שוברים וכל צורת תשלום. 

אילו סוגי קופות רושמות קיימות? 

  1. קופה רושמת סטנדרטית – קופה שולחנית המאפשרת להנפיק כמה סוגי דוחות (לשימוש אישי שלכם) וקבלת אמצעי תשלום (הלקוח). כיום קופות אלו פחות מבוקשות…

  2. קופה רושמת ממוחשבת – קופה ממוחשבת המאפשרת סנכרון נתונים, ביצוע פעולות מהירות והנפקת חשבוניות ברורות. צורת התשלום יעילה בהרבה ומאפשרת גם סליקת אשראי. בנוסף לכך, ניתן להפיק דרכה דוחות שונים שיעזרו לכם לעבוד מול מנהל החשבונות. לקופה ממוחשבת מעלות רבות מאוד – ניתן לתמחר את המלאי בחנות, לנהל את העובדים, להפיק דוחות בקרה על המכירות בעסק, להגדיר הנחות בזמנים מסוימים באופן אוטומטי וכו'. 

 

כיום, כל בעל עסק מעדיף קופה רושמת ממוחשבת. קופה ממוחשבת גם היא נכללת בתוך קטגוריה גדולה של סוגי קופות ממוחשבת. בדקו את האפשרויות העומדות בפניכם, איזה קופות רושמות אתם יכולים לשווק ומה יש לכם להציע לבית העסק. כך תוכלו להתמקד בקהל היעד המתאים למוצר שלכם. בעל חנות ירקות לדוגמה, לא יעזר בקופה רושמת ללא משקל, בעל חנות ענקית המכילה מספר עמדות תשלום, ירצה אפשרויות לסנכרון נתונים ובקרה מתמדת. כדאי להתמקד בקהל היעד המתאים לכם.

איך לבנות תוכנית עסקית למשווק של קופות רושמות?

משווק בעסקי הקופה אחראי על קידום ומכירת מוצרים ושירותים של קופות רושמות ללקוחות, כגון חנויות קמעונאיות, מסעדות ובתי מלון. עליהם להיות בעלי הבנה עמוקה של התכונות והיתרונות של קופות רושמות, ולהיות מסוגלים להעביר מידע זה ביעילות ללקוחות פוטנציאליים. בנוסף, עליהם להישאר מעודכנים עם מגמות והתקדמות בתעשייה, ולהיות מסוגלים לזהות ולמקד לפלחי שוק חדשים. משווק מצליח בעסקי הקופה חייב להיות מאורגן מאוד, בעל כישורי תקשורת מצוינים, ויכול לסגור מכירות ביעילות.

תוכנית עסקית למשווק של קופות רושמות

תקציר מנהלים: ספקו סקירה קצרה של עסקי הקופה הרושמות, כולל הצהרת המשימה, שוק היעד והצעת הערך הייחודית שלו.

 

ניתוח שוק: ערכו מחקר שוק כדי לזהות את הגודל ופוטנציאל הצמיחה של תעשיית הקופות וגם את הצרכים וההעדפות של לקוחות היעד שלכם.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות: תארו כיצד תקדמו ותמכרו את מוצרי הקופה הרושמת שלכם, כולל פלחי שוק היעד שלכם, ערוצי שיווק וטקטיקות מכירה.

 

קו מוצרים: פרטו את התכונות והיתרונות של מוצרי הקופה הרושמת שלכם, וכיצד הם שונים מאלה שמציעים המתחרים.

 

תחזיות פיננסיות: קבעו תחזיות פיננסיות ריאליסטיות, כולל הכנסות צפויות, עלויות ושולי רווח.

 

ארגון וניהול: תארו את מבנה העסק ואת תפקידי המפתח והאחריות של כל חבר צוות.

 

תוכנית יישום: תארו את הצעדים שתנקטו כדי להשיק ולהצמיח את העסק, כולל גיוס והכשרת עובדים, הקמת שותפויות וערוצי הפצה ורכישת לקוחות.


נספח: כללו כל מידע נוסף או חומרים תומכים, כגון דוחות מחקרי שוק, ניתוח מתחרים וקורות חיים של חברי צוות.

דוגמא לתוכנית עסקית למשווק של קופות רושמות

תקציר מנהלים:

שוק היעד שלנו הוא חנויות קמעונאיות, מסעדות ובתי מלון. הצעת הערך הייחודית שלנו מציעה שירות לקוחות מותאמת אישית, תמחור תחרותי וטכנולוגיה מתקדמת.

 

ניתוח שוק:

על פי ההערכות, שוק הקופות יצמח משמעותית במהלך חמש השנים הבאות, עקב הביקוש הגובר בתחום הקמעונאי והאירוח. לקוחות היעד שלנו זקוקים לקופות רושמות אמינות וקלות לשימוש.

תמחור תחרותי ותמיכה מותאמת אישית.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות:

אנו מתכננים למקד את מאמצי השיווק שלנו לחנויות ולמסעדות באמצעות פרסום מקוון ודיוור ישיר. צוות המכירות שלנו יתמקד בבניית קשרים עם לקוחות פוטנציאליים ובהפגנת הערך של המוצרים שלנו באמצעות הדגמות והתייעצויות אישיות.

 

קו מוצר:

קו מוצרי הקופות שלנו כולל קופות רושמות בסיסיות לחנויות, וכן מערכות מתקדמות יותר לחנויות גדולות יותר ומסעדות. כל המוצרים שלנו כוללים ממשקים אינטואיטיביים, תוכנות אבטחה חזקות ועסקאות מהירות ומדויקות.

 

תחזיות פיננסיות:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

ארגון וניהול:

החברה תהיה בבעלותו של ___, בעל ניסיון של שנים בענף הקופות. צוות המכירות יורכב משלושה נציגי מכירות, עם תמיכה נוספת של נציג שירות לקוחות ואיש שיווק.

 

תוכנית יישום:

כדי להשיק פתרונות רישום, נשכור משרד קטן, נכשיר צוות מכירות וניצור תקציב שיווק ראשוני. נשיק קמפיין פרסום מקוון ממוקד, ונשתתף בהדגמות אישיות ללקוחות פוטנציאליים. עד שנה חמש, אנו שואפים לבסס מוניטין חזק בתעשייה ולהרחיב את צוות המכירות שלנו לשישה נציגים.

פניה מהירה: